Vizsga

Szépirodalom / Novellák (1276 katt) Arginnon
  2013.12.06.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2013/12 számában.

Vizsgázni készültem. A váróteremben járkáltam fel-alá kezemben a jegyzeteimmel, folyton az ajtóra pislogva. Az ajtóra, amely mögül hamarosan elő kellett bukkannia az előző vizsgázónak. Nem volt szép ajtó. Lepattogzott róla a festék, az pedig, hogy “Szóbeli Vizsga” olyan undorító betűtípussal volt ráírva, hogy rá se mertem nézni.

Tehát fel-alá járkáltam, és mit ne mondjak, izgultam. Már harmadszor mentem el az ajtó előtt. Utáltam az ajtót. De még jobban utáltam a teremben kifüggesztett rettenetes rajzokat. Agyak, felboncolt emberek, agysebészet, erek, agyak és agyak. Miért kellett ennyi agyament rajzot kifüggeszteniük?

Rajtam kívül többen is várakoztak. Idegesített, hogy senki sem izzad úgy, mint én, s látszólag teljesen nyugodtak. Egyikük valami szórakoztató irodalmat olvasgatott ahelyett, hogy készült volna. Nem veszik komolyan a vizsgát? Én mindenesetre komolyan vettem. Bújtam a jegyzeteket, újra meg újra elolvastam a jól ismert mondatokat, csak hogy biztosra menjek. Tudtam jól, hogy mindent tudok, mégis izgultam. Fellapoztam a tankönyvet, megnéztem pár fogalmat és ábrát, aztán elismételtem magamban a tételek sorát. Megborzongtam. A tizenhármast még csak kétszer néztem át reggel óta. Papírjaimat széthajigálva túrtam bele táskámba. Kirámoltam a szendvicseket, szőlőcukrot és kávés csokit, végül a legalján megtaláltam a tizenhármas tételt.

“Szövetek, szervek, szervrendszerek, testtájak” – ez volt a címe. Ám éppen hogy átfutottam volna a szöveget, kinyílt az ajtó, kilépett az előző vizsgázó, s én kiejtettem mindent a kezemből, mert tudtam, hogy én jövök.

Szinte lassított felvételben mentem be a terembe. Kihúztam a tizenhármas tételt. Nem tudni, mi ütött belém ekkor, ám ahelyett, hogy szépen felmondtam volna, amit megtanultam, kirángattam a padból a bizottság elnökét és jól elagyabugyáltam. Mindezek után elköszöntem, és szóltam a következő vizsgázónak, hogy bemehet.

Elégedetten mentem haza.

Előző oldal Arginnon
Vélemények a műről (eddig 3 db)