Vad évad / The Big Year

Külvilág / Mozijegy (1496 katt) Jimmy Cartwright
  2013.12.04.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2012/9 számában.

amerikai vígjáték (2011)
(12 év felett)


Soha nem jutott eszembe, hogy az ornitológiáról (madártanról) az ismeretterjesztő / dokumentumfilm kategórián túl is lehet filmet készíteni. Persze nem vagyok egy Jack Black, akinek az sem jelentett problémát, hogy szervezzen egy iskolai osztályból rockzenekart (lásd Rocksuli), miként győzze le magát a sátánt (Tenacious D, avagy a kerek rockerek), vagy épp hogy keveredjen ki az őskorból (A kezdet kezdete). A Vad évad, melyben JB mellett Owen Wilson és Steve Martin játssza a főszerepet bizony az ornitológia szépségeibe, nehézségeibe és hátulütőibe ad az átlagos mozinézőnek némi áttekintést. Mindezt természetesen kellemes vígjáték formájában, amiből persze nem hiányozhat a romantika sem.

A Vad évad maga egy verseny, melyben egy éven keresztül a lehető legtöbb őshonos madárfajt kell megfigyelni és feljegyezni. Kenny Bostick (Owen Wilson) a verseny királya, maga a csúcstartó. Stu Preissler (Steve Martin) egy nagy cég felelős igazgatója, aki már évek óta nyugdíjba szeretne menni, s évek óta szeretne benevezni a versenyre, de valami mindig közbejön. Brad Harris (Jack Black) egy átlagos, irodai dolgozó, akinek szenvedélye az ornitológia, és leghőbb vágya, hogy egyszer legyőzze Kenny Bostick-et. Végül úgy alakul, hogy mindhárman elindulnak a versenyen, ki-ki a maga céljával. Brad és Stu összebarátkoznak, és minduntalan összefutnak az alattomos módszereket alkalmazó Kenny-vel. Az események közben megismerhetjük mindhármuk családi hátterét, s ilyetén módon némi drámai, romantikus szál is beszövődik a történetbe. Tanúi lehetünk több csodálatos, meghitt pillanatnak is.

Talán kissé elfogult vagyok a Jack Black filmekkel kapcsolatban, ám azt kell mondjam, hogy a Vad évad elfogultság nélkül is egy remek film.

Előző oldal Jimmy Cartwright