Anya és apa

Szépirodalom / Novellák (1346 katt) esperanza
  2012.10.20.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2012/10 számában.

- Mi a baj? – kérdeztem a bánatos lánytól. A barátnőm hívott meg vacsorára, de ő még készülődött. A férje nem volt otthon, én a lányával maradtam. Feltűnően búskomor volt.
- Fiúk... Anyu azt mondja, hogy ne sírjak miattuk. Mindig jön másik.
- Igaza van anyukádnak. Mindig jön másik, de ennek ellenére mindig nyomot hagynak a szívünkben. Egytől egyig mindegyik hagy valami nyomot az életünkben. Néha csak egy szerelemes levelet, egy fényképet... néha meg egy gyereket. Változó.
- Igen. De sosincs happy end.
- Ó, dehogynem. Képzeld, fiatalkoromban volt egy barátnőm, aki nagyon megérdemelte volna már a szerelmet, de nem találta meg a megfelelő férfit.
- Ismerős.
- Igen, de ő nem adta fel. Kereste azt, aki megérdemli a szívét. Sokszor okozta neki fájdalmat, de végül sikerült. Nem gondoltuk volna, hogy pont Ő lesz az. Azt hittük, hogy csak egy újabb kalandozás. Egy elég viharos kalandozás ráadásul. Nem volt olyan nap, hogy ne veszekedtek volna.
- Akkor nem is illettek össze.
- Miért nem?
- Mert a veszekedés apró darabokra töri az emberek szívét.
- Igen, ez így van. Velük is ez történt. A viharos veszekedések közben mindig rettenetesen megbántották egymást. De sosem feküdtek le haraggal. Minden éjszaka együtt ragasztották össze az összetartozó darabokat.
- Tényleg? És nem fáradtak bele?
- De. Nagyon sokszor. De a pletykák és az emberek véleménye ellenére is együtt maradtak. Vagy talán pont ezért. Hiszen mindketten makacsok voltak, és meg akarták mutatni, hogy nekik menni fog. És ment is.
- És? Összeházasodtak végül?
- Igen.
- Akkor biztosan meghalt a pasi...
- Nem. Miért halt volna meg?
- Akkor a nő.
- Dehogyis. Miért gondolod?
- Mert nem lehet happy end. És jó házasság pedig nem létezik... Nincs tökéletes kapcsolat férfi és nő között. Nincs olyan szerelem, ami kibír éveket és mégis ugyanúgy látszik az embereken! Nincs két olyan ember, akik képesek életük végéig szeretni egymást.
- Nincs?
- Talán mégis... Anyu és Apu.
- Pontosan. :-)

Előző oldal esperanza
Vélemények a műről (eddig 1 db)