Egyensúly az Erőben

A jövő útjai / Star Wars (1343 katt) Ha'lathin
  2010.08.30.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2009/9 számában.

"Végre bosszút állhatunk a Jediken."
Darth Maul Sidious Nagyúrnak

"Ő a Kiválasztott."
Qui-Gon Jinn Obi-Wan Kenobinak

A Köztársasági futárgép már vagy egy órája leszállt a coruscanti leszállópályán. Plo Koon kel dor Jedi Mester egy hároméves forma togruta kislánnyal állt a Jedi Tanács vizslató szemei előtt.
- Ki ő? - kérdezte Mace Windu.
- Ahsoka Tano. - válaszolt a maszkja mögül Koon. Meglepően erős az Erőben. Vizsgáztassátok le, és ha a Tanács úgy dönt, akkor Jedit nevelek belőle.
- Azt majd mi eldöntjük, hogy ki lesz a mestere, ha egyszer padawan válik belőle. - vágott közbe kicsit recsegős hangján Yoda Mester.
A vizsgán a kis togruta simán átjutott, és Plo Koon elkísérte az ifjak szállására.
- Most mi lesz velem, Koon Mester? - kérdezte a kislány.
- Tanulni fogsz, hogy belőled is Jedi lovag lehessen. Egyelőre a Tanács úgy döntött, hogy nem lehetsz a padawanom, de talán idővel ez is megváltozik. Csak bízz az Erőben. - erre a fiatal togruta elmosolyodott, miközben kivillantotta enyhén hegyes fogait. Plo Koon helyeslően bólintott. Miközben arra gondolt, hogy Micah Giiett, a Tanács egykori csatamestere biztosan büszke lenne az ifjú togruta tehetségére, és ő tanítaná a fénykarddal való bánásra.

* * *

Sabé hangtalanul surrant be a királynői lakosztályba. Jól ismerte Padmét, hisz kislánykoruk óta barátnők voltak, csak aztán más-más pályán indultak neki az életnek. Mert míg Padméból politikus lett, Sabéból addig testőr a Királyi Gárdánál. És mikor Panaka kapitány felkérte, hogy legyen az új királynő szolgálólánya, amely valójában testőrt, és dublőrt jelentett, ennél boldogabb nem is lehetett volna. Ismét Padmé mellett lehet, ráadásul most ő vigyáz rá. Nem úgy, mint gyerekkorukban, amikor inkább a cserfes Padmé védte őt.

Odalépett az ágyhoz, melyen a Királynő békésen aludt. Óvatosan megrázta a lányt.
- Fenség! Nute Gunray keresi!

Padmé egy pillanatra kótyagosnak tűnt, de ahogy meghallotta a helytartó nevét, egyből felébredt.
Amidala gyorsan magára kapott egy köntöst, és Sabé segítségével felkötötte a haját, és kisminkelte az arcát fehérre; majd a kommunikációs terembe sietett.

- Megvárakoztatott, fenség! - köszöntötte bosszúsan Gunray.
- Mit akar, helytartó?!

- Mivel a Szenátus megadóztatja a kereskedelmi utakat, és önök nem hajlandóak megfelelően kompenzálni a plusz költségeket, így kénytelenek vagyunk blokád alá venni a Naboot. Ezt nem tiltja a Szenátus. És kötünk egy külön kereskedelmi egyezményt önnel, Amidala Királynő, a kialakult helyzetről. - Amidala tudta, hogyha bármilyen egyezményt aláír, akkor a bolygónak vége. Gyakorlatilag a Kereskedelmi Szövetség rabszolgái lesznek. Ezt nem hagyhatja, semmi áron.

- Nem írok alá semmiféle semmiféle egyezményt. És ezt a Szenátus nem fogja szó nélkül hagyni! - majd intett, hogy szakítsák meg az adást.

- Felség! Több tucat Szövetségi csatahajó kering a bolygó körül - mondta Panaka kapitány egy makro-távcsővel a kezében. - A helytartó komolyan gondolja.

Amidala kisietett a kommunikációs terem erkélyére, és elkérte a Panaka kapitánytól a távcsövet, és elkezdte pásztázni az éjszakai eget. Az enyhe éjszaka ellenére kirázta a hideg, és a lábai is remegtek, de igyekezett erősnek mutatni magát. A látvány miatt, ami a szeme elé tárult, volt is oka; három patkó alakú csatahajó függött a csillagos égbolton.

- Segítséget kell kérnünk. Hívjátok Valorum Kancellárt a Coruscanten. - ezzel Sabé és Panaka is egyet értett.

* * *

A tó vize lassan fodrozódott, majd egy tucatnyi gungan harcos emelkedett ki belőle, kaadukon lovagolva. Tarpals kapitány megálljt vezényelt, és leugrott a sáros földre, majd odasietett Nass Nagyfőnökhöz.

- Nass Főnöki! - szólította meg a nagydarab gungant. A gépsereg átkutakolni a nabúnak maxivárosát, és legorombolni mindent.
- Mit meg tudni a nabúkról?
- Elkapdosni mindenkit, és bezáródni elkülönítve.
- Oksa - bólintott Nass Főnök. Berendeződni védeni! Kapitány intézkedő!
- Körkörös véde a szent helyezked körül, egyetlen droid sem jutók át! Sürge! - intézkedett a kapitány.

* * *

Mos Espára félhomály borult. A napok már lenyugodtak, de még valamennyi fényt adtak. Sebulba óvatosan közeledett a megbeszélt találkozóhelyre. Wattoval, az ócskással kellett találkoznia, mivel információval szolgált a másnapi Boonta futamról. És Sebulba nem az a fajta dug volt, aki kihagyjon egy ilyen lehetőséget, főleg, mivel a pályán - az ellenfeleit szó szerint elintézte a legtöbb esetben. A megbeszélt hely elég elhagyatott volt, bár közel volt Gardulla, a hutt palotája, éppen ezért senki sem zavarta meg a beszélgetést a dokk mögötti sikátorban. A repülő dagadék - mert Wattót a háta mögött így nevezték - már várta.

- Csuba! - köszöntötték egymást, majd Sebulba rögtön a tárgyra tért.
- Skywalker is indul a holnapi versenyen. Valami jöttment, senkiházi a szponzora, egy bizonyos Qui-Gon Jinn. Sohasem hallottam róla - erre Sebulba is tagadóan rázta a fejét.

- Milyen fogattal? Mert a legutóbbit összetörte az a kis bantha-eleség - erre Watto fintorgott egyet, mert igenis sokba került a fogat neki.
- Nem tudom, de azt mondta, nagyon gyors a fogata.

- Majd meglátjuk! - morfondírozott a dug. De ha szükséges, akkor felbérelhetjük Singet, hogy a verseny alatt intézze el Skywalkert. Persze, úgy, hogy ne szenvedjen maradandó sérülést - tette hozzá, mivel a kis ember rabszolga nagyon értékes volt Watto számára. És tudta, hogy a fejvadász most éppen Jabbának dolgozik, és nem szeretett volna a hutt látóterébe kerülni azzal, hogy "zaklatja" a fejvadászát.

- De ne aggódj. Ennek a Jinn-nek csak a szája nagy. Nem veszíthetsz! Már csak azért sem, mert majdnem az egész vagyonommal rád fogadtam a holnapi futamon.

- Nem fogok - jelentette ki magabiztosan a fogatversenyző, miközben felpillantott a már csillagos égre, és kiszúrt egy hullócsillagot. Legalábbis ő annak vélte, de nem nézet olyan sokáig; észrevegye, hogy nem egy hullócsillagot lát, hanem egy Sienar futárgépet.

* * *

A parancs egyértelmű volt: "Találják meg a Jediket!" De valahogy mégis eltudott szökni a két köztársasági követ. Most pedig itt harcolok ezekkel a primitív őslakosokkal a nabooi Nagy Füves Síkságon - gondolta OOM-9/2 parancsnoki droid helyettese. Aztán meglátott valamit. Az egyik őslakos, akit már korábban is észrevett a csatában, a harckocsi ágyúján landolt lovagló ülésben, és egy fényes energialabdával dobálódzott.

- Milyen ostoba és ügyetlen létforma - gondolta, és felment a felső fedélzeti nyíláson, hogy elintézze az őslakost. Aztán csak annyit látott, miután kinyitotta a nyílást, hogy a gungan elveszíti az egyensúlyát, és pont felé repül az energialabda. Aztán elsötétül minden. Örökre.

* * *

Coruscant elhagyott iparnegyedének egyik félreeső létesítményében egy csuklyás alak odalépett a hírközlő konzolhoz, és bekapcsolta azt. Nem sokkal később egy magas, szakállas, jó kiállású férfi jelent meg a holovetítőn.

- Sidious Nagyúr! - köszöntötte mély baritonjával a hívott fél. - A kaminoi küldetést elvégeztem. A klónozók azt hiszik, hogy Sifo-Dyas a megbízójuk, és Jango Fett, a fejvadász is elvállalta a munkát.

- Rendben, Tyrannus. A következő lépésnél, majd jelentkezem - ezzel lekapcsolta a konzolt, majd elégedetten elmosolyodott a sötétben.

Előző oldal Ha'lathin