Vadászat Obi-Wan Kenobira

A jövő útjai / Star Wars (1298 katt) Ha'lathin
  2010.08.30.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2007/12 számában.

Vader nagyúr türelmetlenül várakozott, miközben az alatta elterülő alderaani tájat bámulta. Más esetben - hónapokkal korábban - gyönyörködött volna az alatta elterülő tájban, de a Mustafaron minden megváltozott; így most már csak egykedvűen nézte a zöldellő tájat, ahogy a bolygó lágy lankáit befedte.

A szobában semmilyen más hangot nem lehetett hallani, csak az egyenletes gépies légzését; miközben a bejáratnál négy klónkatona vigyázta az ura nyugalmát, azzal a határozott utasítással, hogy Bail Organa szenátoron kívül senkit se engedjenek be.

Az ajtó halk szisszenéssel nyílt ki, és a sötét hajú szenátor belépett a szobába.

- Vader nagyúr! - köszöntötte a szenátor a Császár jobb kezét, miközben gyorsan végigmérte. Vader méltóságteljesen megfordult, majd megszólalt jellegzetes kimért, géphangján.

- Hol van Obi-Wan Kenobi? - kezdte mindenféle bevezető nélkül.

- Nem tudom, hol van Kenobi mester.

- De tudja! - csattant fel Vader. - Tökéletesen tisztában vele, hogy hol bujkál Kenobi!

- Nézze nagyúr! - próbálta Bail elterelni a szót anélkül, hogy hazudott volna, vagy Vadert magára haragította volna. Hisz ugyan nem tudta, csak gyanította, hogy merre lehet Obi-Wan. Miután elvitte Luke-ot a Tatooine-ra, valószínű, hogy elbújt a hutt-fennhatóság alatt lévő bolygón.

- A Jedi mestert nem láttam, amióta... a Császár kikiáltotta a Galaktikus Birodalmat - majd magában hozzátette, és amióta elkezdte levadászni a Jediket. Úgy tűnt, ezt a választ Vader elfogadta. Bár Bail kételkedett benne, mivel észrevette, hogy a Sith Sötét Urának jobb keze ökölbe szorul, majd mintha a levegőt akarná megfogni; de végül teljesen elernyedt a keze.

- Rendben, szenátor! Csak aztán vigyázzon magára is, meg a lányára, akit nemrégiben fogadtak örökbe a feleségével! - ezzel kiviharzott a teremből.

- Teljesen szörnyeteggé vált; kívül-belül. - gondolta borzongva Bail.

A Théta-osztályú komp lágyan emelkedett fel az alderaani leszállóról, miközben Vader már egy újabb feladaton merengett, melyet a Császár személyesen bízott rá.

Majd hirtelen elterelődtek a gondolatai, mivel zavart érzett az Erőben. Mintha Jedik szálltak volna le a bolygón. Kipillantott a komp ablakán, majd kinyúlt az Erővel, de nem talált semmit, csak egy viharvert szállítót látott leszállni az alderaani űrkikötőben.

- Az Obi-Wan utáni hajsza megzavart. - gondolta Vader, miközben a komp repítette őt a zászlóshajójára, egy Venator-osztályú csillagromboló felé.


Vader végigsietett a sikátoron, nem mintha bármitől félnie kellett volna. Évek teltek el azóta, hogy Palpatine Császárrá koronázta magát. És évek teltek el azóta, hogy Padmé meghalt, ám a Sith Sötét Ura mára szinte teljesen elfelejtette őt. Szinte. Néha álmatlan éjszakáin még eszébe jut egykori felesége és a fia. Mi lehet vele, vajon ő is meghalhatott? Ha nem, akkor Obi-Wannak sikerült elrejtenie őt. Az az átkozott Jedi! Ha megtalálná Obi-Want, akkor megtudná, mi van a fiával, és végezhetne Kenobival, és a fia lehetne a tanítványa. Tökéletes Sith válna belőle.

Az alaktalan rongycsomó nem is hasonlított egyetlen értelmes lényre sem. Reszketett a félelemtől. Ám amikor meglátta Darth Vadert, akkor kocsonyává vált a rettegéstől.

- Ő az, Vader nagyúr - mondta a rohamosztagos hadnagy.

- Távozhatnak! - Vader kivárt pár pillanatot, amíg a katonái hallótávolságon kívülre kerülnek, biztos volt benne, hogy nem mer egyikőjük sem hallgatózni. A félelem, az, ami egyben tartja a galaxist.

- Hol van a Jedi? - meredt az alaktalan csomóra.

- Én nem... tudom. Csak annyit hallottam... hogy a Liannát emlegették valahol a Tion Fürtben - dadogta.

- A Lianna egy elég könnyedén elérhető, ráadásul a Birodalmi Haditengerészeti Akadémia is ott található. Miért bújna el itt egy ennyire nyílt helyen egy Jedi? Talán azért, mert nyílt! - gondolkodott Vader.

- Ó... Nagyuram! - szólította meg a koldus Vadert, ezzel kizökkentve a gondolatmenetéből. Ha kifizetnéd a járandóságomat az információért! - nyújtotta a koszos kezét a nagyúr felé. Vader keze előre lendült és villámgyorsan ökölbe szorította a kezét; a koldus gégéje hangos reccsenéssel eltört, anélkül, hozzáért volna.

- Ez a jutalom az árulásodért - lépett a távolabb várakozó katonák felé Vader.

Néhány órával később egy Birodalmi-osztályú csillagromboló kilépett a hiperűrből a Lianna rendszerben, ahol ez mindennapos dolognak számított. Ám sem az utasa, sem a céljai nem voltak éppen hétköznapiak.

Előző oldal Ha'lathin