Betyárbecsület

Fantasy / Novellák (1526 katt) bel corma
  2011.09.24.

A barlang csöndjét csak az ütemesen kopogó vízcseppek monoton zaja törte meg. A lány egy ezüst érmét táncoltatott az ujjai között, és unott arccal figyelte, ahogy a fényes pénzdarab oda-vissza járja monoton útját. Azután hirtelen beleunt a játékba, és gyorsan a zsebébe süllyesztette a fémdarabot. Puha léptekkel, akár egy macska, közelebb óvakodott a férfihoz. Ragadozó szemeiben érdeklődés csillant, ahogy szemügyre vette, mit is csinál a társa.

Throm egy vörös színben izzó pentagramma szélén térdelt, és kezével fura ábrákat rajzolt a levegőbe. Homlokán kiütközött a forró veríték, hát sebtében letörölte az inge ujjával. Halkan mormolni kezdett, mire a mágikus ábra egyik vonala elhalványult, majd lassan kialudt. A férfi lehunyta fáradt szemeit, és mélyet sóhajtott.

- Nem megy? - törte meg a feszült csendet Ariel. - Pedig azt mondtad, hogy te vagy a legjobb mágus. Nos, elég gyenge lehetett a felhozatal... - mondta jókora adag iróniával a hangjában.

Throm fel sem nézett a munkájából, úgy válaszolt neki.

- Mivel a szarkazmus a véredben van, vegyük úgy, hogy ezt meg sem hallottam - mondta féloldalas mosollyal az arcán.
- Rendben, de azért érdekelne, mégis meddig tart még, amíg hatástalanítod ezt a vackot? - a lány hangjában türelmetlenség feszült.
- Jó munkához sok-sok idő kell - mormolta a férfi. Mulattatta a lány türelmetlensége, persze óvakodott attól, hogy ennek hangot is adjon. Ariel volt észak legjobb női fejvadásza, és bár elég szépen összemelegedtek ez alatt a két év alatt, ismerte a lány heves vérmérsékletét, és úgy gondolta, jobb, ha most csendben marad. Újra a feladatra összpontosított, és nekilátott, hogy megszüntesse a védelem utolsó körét. Elvégezte az ilyenkor szokásos mágikus formulákat, majd erősen koncentrált. A rúnák pislákolni kezdtek, majd végleg kihunytak. A pentagramma megszűnt létezni.

- De hát nincs ott semmi! - suttogta türelmetlenül, már-már ingerülten Ariel.

Throm nyugalomra intette. Lassan vánszorogtak a másodpercek, de a kör, amit a rúnák védtek, még mindig üres volt. Aztán lassan megpillantották az apró ládikát. Úgy tűnt elő a semmiből, mintha egy láthatatlan ködfátyol foszlana le róla. Előbb csak halványan derengett, majd egyre élesebben rajzolódtak ki a körvonalai. Apró volt, három hüvelyk hosszú lehetett, és könnyedén elfért egy ember tenyerén.

- Most te jössz! Tedd magad hasznossá... - mondta Throm, és kajánul a lányra kacsintott.

Ariel szeme szikrákat szórt, de - tőle merőben szokatlan módon - lenyelte az epés megjegyzést. Az apró láda elé térdelt, karcsú ujjait könnyedén végigfuttatta a véseteken, és a díszes intarziákon. Olyan eltéréseket keresett (hajszálrepedést, vagy vékony törést), amik egyértelműen mechanikus csapdára utalhattak volna.

- Semmi... - Ariel felállt, és lassan hátrébb lépett. - Keress mágikus csapdákat!

Throm letérdelt, és kezét az ereklye fölé helyezte. Lelassította a légzését, és újra alámerült az asztrálsík örvényeibe. Mikor visszatért, szeme fáradtan, de elégedetten csillogott.

- Tiszta, mint egy szűz lány! - mondta vigyorogva.
- Akkor nyisd ki! - mondta Ariel rekedt hangon, és óvatosan hátrébb lépett.
- Gyere hozzám! - mondta Throm vidáman, és óvatosan felemelte a láda tetejét.

Halk kattanás hallatszott, és ezzel egy időben sárga gázfelhő robbant az arcába. Meglepetésében nagyot kortyolt a gázból, és ijedtében a fadobozt is elejtette. Az koppanva hullott a földre, és tartalma - egy diónyi zafír - a lány elé gurult. Throm lábai szinte azonnal megbénultak, és ő lassan a padlóra hanyatlott. Próbált megmozdulni, de a zsibbadás már a karjait is elérte.

- Idegméreg - mondta Ariel könnyedén. A zafírt a zsákjába rejtette, és Throm mellé térdelt úgy, hogy az jól láthassa az arcát. - Nyugi, csak egy fertályóra, és kutya bajod. Természetesen én helyeztem el a gázpatront a ládán, amikor a csapdát kerestem - mondta vidáman a lány. - Csak arra kellett ügyelnem, hogy te nyisd ki a zárat, és... - Ariel hirtelen elhallgatott, majd komolyabb hangon folytatta. - Belefáradtam abba, hogy apró pénzért kockáztassak, de most végre új életet kezdhetek, hála neked! - mondta a lány, és búcsúzóul gyengéden megcsókolta a férfit.

Előző oldal bel corma
Vélemények a műről (eddig 8 db)