300 - vélemények

Ugrás a műre


Drah
Felhasználó
2011.06.14 23:47
6 vélemény
Momentum alatt jelen esetben azt értem, hogy nincs beleszólásuk az eseményekbe, nincs rá semmilyen hatásuk. Úgy nagyjából. Amúgy néhány kritikai észrevétel akad, de nem akartam túlzásba esni és lelőni minden pojént. Hagytam másoknak is felfedezni valót. ;) A narrátoros részt meg elsőre nem sikerült teljesen megértenem, de fogalmazhatok úgy is, hogy zavaró húzás volt az alkotók részéről, hiszen olyasmit is mesélt a narrátor, amiről nem is tudhatott, mert akkortájt éppen csatázott. :D
A Spárta a köbön a 300 paródia filmje, mint pl. a Superhero movie a szuperhős filmeknek, vagy a Katasztrófafilm sok egyébnek, de az erősen kritikán aluli. De azért adok egy linket, hátha akar valaki egy pillantást rávetni: http://www.port.hu/sparta_3._sparta_a_kobon/pls/fi/films.film_page?i_where=2&i_product_id=15840&i_film_id=92152&i_city_id=3372&i_county_id=-1&i_topic_id=30
Ida
Admin
2011.06.14 22:06
1326 vélemény
Nincs "momentumuk"? Melyik jelentésében használod ezt a szót? Tettüknek nincs indító oka, jelentősége, folyamata, hatása, értéke?

Nyugodtan tehettél volna pár kritikai észrevételet, mert aki látta a filmet, és nem vak, annak is feltűntek ezek a zavaró tényezők. Nem konkrétan az apróságokra gondolok, hanem az egész stílusát meghatározó elemekre, pl. a narrátor szerepére, a karakterek közötti kapcsolatokra (végletekig felturbózott jók és undorítóan visszataszító gonoszok), vagy arra, ahogyan kiemelik ezt az egy elemet (csatát) az egész történelemből, és minden mást háttérbe szorítanak, ami kapcsolatban állt vele...stb.

Bármennyit is fektettek a látvány kidolgozására, összességében szerintem ez a film ízléstelen.

Spárta a köbön? Az melyik paródia? Nekem leginkább az átszinkronizálások tetszenek.:-D
Drah
Felhasználó
2011.06.14 21:03
6 vélemény
Ida: direkt nem merültem el mélyebben a film kivesézésében, mert akkor olyan terjedelmű írás lett volna, amit nem biztos, hogy elolvasott volna bárki is, lévén, hogy kritika. Ellenben tudtam volna még miről zengeni, az általad írt hegymászós "apróságtól" kezdve, akár a majdnem meztelen téli akción illetve az azt megelőző "kiképzésen" át, a szuper harcoskoról, akiket a végén rühes, vert kutyaként lenyilaznak, és momentumuk sincs, pedig korábban egy szó szerinti nyílzáport is túléltek a pajzsaiknak hála. De a semmiből felbukkanó hangtalan lovasról is lehetne beszélni, aki egy szép lefejezést mutat be.
Szerencsére az első megnézéssel járó szenvedésen sikerült túltennem magam, mert aztán még kétszer megnéztem, csak a látványra és a zenére fókuszálva, úgy meg egészen élvezhető volt. Viszont a Spárta a köbön az borzalmas paródia lett szerintem. Valamikor talán írok arról is. Ha lesz hozzá erőm.
Kapitány
Fejlesztõ
2011.06.14 18:46
255 vélemény
A végén még teljesül a horrorszkóp jóslata :lol:
Xenothep
Felhasználó
2011.06.14 15:59
266 vélemény
Ez az a pont, amikor átlag olvasó eljut arra a pontra, hogy "csak megnézem már, mit szidnak ennyire..."

Úgyhogy végignézem. Az agyamban bekövetkező bármiféle károsodás felelőssége benneteket terhel.
Kapitány
Fejlesztõ
2011.06.14 14:45
255 vélemény
Nekem elég szörnyű élményt jelentett a film. Történelmi filmre számítottam, ehelyett megkaptam a 300-at :-|
Ida
Admin
2011.06.14 12:40
1326 vélemény
Erről a filmről régebben én is akartam írni egy ennél lényegesen durvább kritikát, de ahhoz újra meg kellett volna néznem, és ez elegendő volt ahhoz, hogy eltántorítson a feladattól.

Az ízléstelenség határát jócskán átlépi az egész filmet jellemző erőltetett túlfokozása mindennek. Pl. Leonidas kemény küzdelem árán, szakadó esőben, egy sötét viharos éjszakán, egyedül dacolva minden nehézséggel, hátrahagyva csinos feleségét, hazája érdekeit mindenek fölé helyezve...stb......stb.....stb. felmászik a sziklán a jósokhoz, ahová valószínűleg vezet egy kényelmes lépcső is, amin lazán felsétált a dagadt, perzsa ármánykodó úgy, hogy még a díszruhája sem gyűrődött meg.

Leginkább talán mégis a narrátor kommentárjai idegesítettek.

Ami pedig a történelmi hűséget illeti, szerintem undorító, ahogy kiforgatják a régi történeteket azért, hogy eladhatók legyenek.

Befejeztem a morcogást.:-) A 300 egyetlen pozitívuma, hogy remek paródiák készültek róla, amiken az ember könnyesre nevetheti magát.:-D

Előző oldal