Öreg Dombi Krónikák – A Karácsony szoba - vélemények

Ugrás a műre


Xenothep
Felhasználó
2020.04.07 19:51
266 vélemény
Márk - Jogos

Nem parázok, elég katatón vagyok már megint. És köszi
Kereder Márk
Felhasználó
2020.04.07 19:00
205 vélemény
Szia, az első bekezdésből:
Az út menti ős ÖREG (!) tölgyek borzalmas göcsei mintha nagyon ÖREG (!), szenvedő emberek arcai...

Amúgy ne parázz, nagyon jól írsz! ;)
Xenothep
Felhasználó
2020.04.07 18:12
266 vélemény
IKNow - köszönöm

Márk - Ez egy részlet. A "végett"-tel kapcsolatban igazad van, a szóismétlést nem találtam, bár nyilván van bőven.
Kereder Márk
Felhasználó
2020.04.07 15:44
205 vélemény
Szia, annyira furcsa az első bekezdés, hogy két apró „hiba” – ami szerintem hiba (!) – tönkreteszi a kezdést:
„Egész korán érkeztem a temető kapuhoz, még halvány derengés uralta a tájat. Túl messzire így sem lehetett látni a sűrű fák végett ugyan, de nem különösebben akartam nézelődni. Az út menti ős öreg tölgyek borzalmas göcsei mintha nagyon öreg, szenvedő emberek arcai lettek volna; ahogy lépdeltem a húszcentis hóban, végig úgy éreztem, hogy szemmel tartanak.”
Nekem a „végett” eszméletlen furcsa, valamint az a fránya szóism. Így jobb lenne????
„Egész korán érkeztem a temető kapuhoz, még halvány derengés uralta a tájat. Túl messzire így sem lehetett látni a sűrű fáktól ugyan, de nem különösebben akartam nézelődni. Az út menti ősöreg tölgyek borzalmas göcsei mintha vén (vagy vénséges), szenvedő emberek arcai lettek volna; ahogy lépdeltem a húszcentis hóban, végig úgy éreztem, hogy szemmel tartanak.
Az „ősöreg”-et javítja a Word, de szerintem itt pont egybe kell írni. (Másnak biztos más a véleménye.)

Aztán tovább, nem felsorolva, de még pár helyen akadozik az én számomra, szavak sorrendiségei, stb…, de nem ez a lényeg:
A lényeg a következő:
Az írás nagyon szimpatikus, hangulatba hoz. Egy olyan kedves, érzelmes hangulatba ringat.
Én őszintén vártam egy frappáns, ütős csattanót, az sajna elmaradt. (Valami igazán ütőset, mert a igen csak sejthető történes az nem fordulat) :( Sajnálkozom emiatt, mert van benne egy "felfeszülés", amit nem igazán használsz ki.
De mindenek előtt szép írás, valóban, szép mondatokkal és képekkel.

Az a bajom vele, mint amikor minden faca hozzávalót megveszek egy kajához, mindenből a legjobbat, meg is csinálom, aztán megeszem, de azt érzem, hogy átlagos lett. A részek összege jelen esetben kevesebb, mint a részek külön külön.

Ne haragudj, hogy ezt éreztem!

Üdv!
IDKnow
Felhasználó
2020.04.07 14:37
6 vélemény
Magával ragadott! :-)
A végét lehetett sejteni de mégis vártam hogy mi fog történni. Nagyon lekötött! Köszönöm hogy olvashattam. :-)
angyalka146
Felhasználó
2011.07.06 11:17
660 vélemény
Nagyon tetszett, különösen az eleje. :-) A vége számára kissé túlzottan romantikus volt, de az értékes gondolatok tompítottak ezen. Köszönöm ez élményt, hogy olvashattam. :-)
Mia
Felhasználó
2011.07.06 06:56
24 vélemény
van sodrása :-) a reggeli kávém mellé tökéletes hangulatot adott :-)
Ida
Admin
2011.07.06 00:40
1326 vélemény
Nagyon szép.:-D

Előző oldal