Egy sárkány naplójából - vélemények

Ugrás a műre


angyalka146
Felhasználó
2011.05.19 10:46
660 vélemény
Köszönöm szépen a kedves szavakat! :-)

Ha úgy érzed, hogy rossz úton haladsz, hagyd ott! És lépj egy másikra. Tapasztalat (a sajátom is), hogy az az út van kijelölve számunkra, amitől a legjobban félünk. A félelem ebből adódóan nem mindig negatív, a helyes irányt is mutathatja. Szóval hajrá! :-)

Ami pedig a verstechnikát illeti: szerintem a tartalom fontosabb és ha egy vers technikailag kifogásolható, de a mondanivaló átjön, akkor az egy jó vers! :-) Ahogyan a mondás is tarja: nem a külcsín a fontos, hanem ami belül rejtőzik. :-)
Norton
Felhasználó
2011.05.19 10:04
666 vélemény
Köszönöm szépen az észrevételeket. Ezen a versen még lenne mit csiszolni, de ha a mondanivaló átérezhető, akkor elértem vele a célt. Angyalka idézeteivel kapcsolatban pedig nekem is eszembe jutott valami: „Az igazság az isten kezében áldás, ám az ördögében átok.” - idézet saját magamtól. Vagy: Az igazság az isten kezében megbékélés, az ördögében viszont fegyver. Á… ezen is lehetne még csiszolni! A lényege az a dolognak, hogy a szándék a legfontosabb, a cselekedet pedig - akár igaz, akár hazug - csak egy következmény. És minden más csak látszat!:-)
why-att
Felhasználó
2011.05.18 23:23
60 vélemény
Jó kis önkritika, szellemes írás, bár itt-ott sajnos megtörik a ritmus, de a tartalma egyértelműen érdekes és valóban kihallani belőle, hogy ez egy benső világ.
Norton
Felhasználó
2011.05.18 22:09
666 vélemény
Köszönöm szépen biztató szavaidat. A gondom csupán annyi, hogy olykor önmagammal nem vagyok megelégedve, mert úgy érzem, hogy rossz úton járok. És ha úgy érzem, akkor általában úgy is szokott lenni. Ami a vers technikai részét illeti, felfedeztem benne néhány problémát, de oda se neki - nálam általában a tartalom a lényeg. Egyébként nekem (többek között) a te verseid is nagyon tetszenek. Például a legutóbbi műved is jó kedvre derített, amikor elolvastam. Gratula hozzá! :-)
angyalka146
Felhasználó
2011.05.18 11:22
660 vélemény
Nagyon jó ez a vers :-), különösen az tetszik, ahogyan a látszólagos naplóból finoman átmegyünk a te érzéseid birodalmába, így a vers végére felvetődik a kérdés: végig rólad és az érzelmeidről volt szó? Szerintem igen. Ami pedig az igazmondást illeti, két idézet is eszembe jutott, elnézést, ha egyik sem lesz szó szerint pontos:
"Hisz jól tudod, a költő sose lódít, az igazat mondd és ne csak a valódit." /József Attila/
"A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek." /Jókai Mór/

Őszintén csak azt tudom mondani, légy az, aki valójában vagy és ne foglalkozz azzal, kinek mi tetszik: mindig fogsz olyan embert találni, akinek tetszik, amit írsz/mondasz és mindig fogsz olyat, akinek nem. Önmagadnak felelj meg, szerintem ez a legfontosabb. Mert ha önmagadnak sem tudsz, akkor hogyan várhatják (várhatod)el, hogy másoknak is megfelelj? Aki pedig igazán szeret, az úgy szeret, amilyen vagy.

És nem tudom, mennyire vigasztaló, de én szeretem a verseidet és azt, aki átjön belőlük, még akkor is, ha az a személy sokszor pesszimista. :-)

Előző oldal