Az állam és a polgárai - vélemények

Ugrás a műre


Norton
Felhasználó
2021.04.07 09:26
666 vélemény
Köszönöm, kedves Angyalka. Szerintem, hogy „milyen” lehet az Isten, és mi az a „tökéletesség”, nem más, csak egy elképzelés. Néhány, az emberi elme által megkreált fogalom.

És egy diktátor éppen olyan akar lenni, mint ahogy az emberek többsége (és ő maga is) elképzeli az Istent – így minél nagyobb a hatalma, annál többre tartja önnön „Isteni” lényét.

Talán csak ösztönösen csinálja ezt, de ettől mámorosodik meg, és ezért egy szüntelen kényszer hajtja, annak a bizonyítására, hogy mindenkinél különb, és bármit megtehet, tehát kényszeresen feszegeti a határokat, és előbb vagy utóbb elpattan a húr.

Sajnos gyakran csak utóbb – van, hogy egész generációk nőnek fel valamifajta elnyomás és kizsákmányolás alatt.

A diktátor meg akarja mutatni, hogy ő a legnagyobb, és mindent alávet a tökéletes hatalom ábrándjának.

Sajnos így működnek a diktátorok. Ami viszont borzalmas, hogy amíg ők egy álomvilágban élnek, addig az áldozataik a valóságban szenvednek.

:-)
angyalka146
Felhasználó
2021.04.06 18:09
660 vélemény
Szerintem Isten sem hibátlan vagy tökéletes! Ha az lenne, nem ilyen világot teremt. :-)

Tetszett az írásod! :-)

Előző oldal