Jó lenne ha... - vélemények

Ugrás a műre


angyalka146
Felhasználó
2011.04.15 16:06
660 vélemény
:-)
Norton
Felhasználó
2011.04.15 12:58
666 vélemény
Én sem vitázom inkább. Éljen a feminista mozgalom!:-)
angyalka146
Felhasználó
2011.04.15 12:22
660 vélemény
Az a baj, hogy ti férfiak túlzottan is realisták vagytok - egy pár ezer éve. Ajánlom olvasásra Marija Gimbutas régésznő munkáit - ő bebizonyította, hogy igenis volt olyan korszak a történelemben, nem is rövid időszak, amikor egyáltalán nem létezett harc, háború, öldöklés. Az emberek békében megfértek egymás mellett. Természetesen a bizonyítékait a férfivilág kétkedve fogadja... De attól azok még léteznek.
Én nem fogok erről veletek vitatkozni, hiszen teljesen más a felfogásunk és mivel én nő vagyok, másként is gondolkodok. De nem hiszem, hogy ez olyan nagy baj. :-)

Norton
Felhasználó
2011.04.15 11:36
666 vélemény
Ez így igaz. A történelem folyamán talán nem is volt olyan időszak, mikor ne lett volna háború valahol. Nem tudom, láttátok - e, a „Kísérlet” című filmet. (Állítólag valós eseményeken alapszik.) Pszichológusok vizsgálták benne az emberi természetet oly módon, hogy egy mesterséges élethelyzetet generáltak. Teljesen hétköznapi, büntetlen előéletű, átlag embereket használtak alanynak. A vállalkozóknak azt a feladatot adták, hogy legyenek „börtönőrök”, vagy pedig „rabok”. Aztán nem tettek mást, mint figyelték őket. Aki már látta a filmet, az tudja mi lett a vége: szabályosan kinyírták egymást. Pedig nem voltak bűnözők, vagy pszichopaták. Teljesen hétköznapi, átlagos alakok voltak. Olyanok, akiket az utcán lehet látni. Legyünk őszinték: az emberek sokkal inkább hajlamosak a háborúzásra és az erőszakra, mintsem a békességre. Hitler is csak egy meg nem értett művész volt, mielőtt „történelmi személyiség” lett belőle. Amatőr szinten festett, a leginkább épületeket. (A festményei jól kidolgozottak, de ugyanakkor sivárak és élettelenek voltak.) Aztán „főszerepet” kapott az élet cirkuszában. Sajnos teljes mértékben egyetértek az előttem szólóval. Ez persze nem azt jelenti, hogy minden ember született gonosz, de legyünk azért realisták.
Brule
Felhasználó
2011.04.14 18:43
3 vélemény
A harc, a háborúzás az emberekben van. Soha nem lessz béke. Mindig van valaki akinek a te cuccaid kellenek és ha nem adod...8-)
Norton
Felhasználó
2011.04.13 15:55
666 vélemény
Ámen!
angyalka146
Felhasználó
2011.04.13 15:32
660 vélemény
Kis pesszimista! :-) Én sem úgy értettem, hogy a világ egy álomhely, mert nem az, de úgy gondolom, csakis rajtunk múlik, milyen lesz. A pillangó effektusról hallottál már, ugye? Ha azt akarod, hogy a környezeted megváltozzon, neked kell előbb változni. Azután automatikusan veled fog a környezeted, ami magával húzhatja a környezeted környezetét is, és így tovább... A baj az, hogy az emberek felismerik ezt, de félnek elhagyni a megszokott világukat. Könnyebb panaszkodni, mint lépni.
Shakespeare azt mondta, színház az egész világ és színész benne minden férfi és nő. De ugyan ki mondja meg, hogy te fő- vagy mellékszereplő vagy? És azt, hogy ez az előadás dráma, komédia, tragédia vagy melodráma? Szerintem te.
Úgyhogy fel a fejjel és tessék a tettek mezejére lépni! :-) A remény hal meg úgyis utoljára! :-)

Nézd el nekem, de én álmodozó-optimista-idealista emberke vagyok, aki hisz még a jóban, szeretetben és őszintén úgy gondolom, minél többen hisznek ebben, annál inkább esély van arra, hogy megvalósul majd.
Norton
Felhasználó
2011.04.13 14:45
666 vélemény
Nem fog. Az ember legfeljebb magát tudja megváltoztatni, vagy a dolgokhoz való hozzáállását. De még az sem egyszerű. A közvetlen környezetünket talán, ám világot nem tudjuk megváltoztatni. Én csak azt írtam le, hogy milyennek lehetne a nagyvilág egy ideális helyzetben - nem abban, miben most vagyunk -, így ez a vers pusztán egy ábránd, semmi egyéb.
angyalka146
Felhasználó
2011.04.13 14:24
660 vélemény
Bizony jó lenne, ha így lenne! Tegyünk róla, hogy megvalósuljon, rendben? ;-) :-D

Előző oldal