Alberto felfújható játékai - vélemények

Ugrás a műre


R. Harbinger
Felhasználó
2021.03.20 13:25
133 vélemény
Ne add fel, mindenképp jó úton jársz. :-)
Kereder Márk
Felhasználó
2021.03.20 13:21
205 vélemény
Kedves R. Harbinger,

nagyon köszönöm az építő jellegű kritikát, minden észrevételed abszolút jogos!

Mint talán már írtam, éreztem, hogy elég sz@r ez az írásom, igazából tanulási célzattal raktam fel, ami abszolút bejött! (pl. a kezdést illetően, stb...) Sokat tanultam.

(Nem is volt nagy kedvem pályázni akkor, ez az írás egy vaktöltény volt már eleve a tárban, de én már csak olyan vagyok, hogy pályázok, ha kö', ha nem! :-) )

Üdv!
R. Harbinger
Felhasználó
2021.03.20 07:41
133 vélemény
Akkor most átváltok elemző-módba. :-) Bocsi, ha szemétnek fog tűnni, de adok pár tippet, amiket én is kaptam.

- kezdés
"Sosem kezdünk a környezet ábrázolásával."
Nem tudom, mennyi karakterszám volt megadva, de kb. ezer karaktert előttél a környezet, park ábrázolásával. Nem szabad ezzel kezdeni. Sokkal jobb lenne a mű nyitánya, ha az első bekezdést teljes egészében kihúznád, és egyből a kislánnyal nyitnál. Valamivel lejjebb pár mondattal elhinthetted volna ugyanazt a hangulatot, amit az elején.
A másik, valami hatásossal indíts.
"Jody kiment kávéjával a teraszra, és megszagolta rózsáit. Figyelte a felettük döngicsélő méheket."
vagy
"Jody a méhcsípéshez kapott, allergiája miatt félelem hasított koponyájába."
A második hatásosabb, nem? A bíra is így fogja gondolni, és tovább olvassa. Az a cél, hogy berántsd az olvasót már az elején. Ráadásul egy értékelő, aki sok művet olvasott már, és sokat kell átolvasni a pályázatokra beérkezők közül, már az első sornál leszűri, mire számítson tőled. A legtöbbször, ha nem elég meggyőző az eleje, akkor teszik is félre, nem olvassák tovább. Fontos szabály, hogy a novellánál (rövidsége miatt) már az első sor felkeltse a figyelmet, míg hosszabb műnél az első oldalnak kell elérnie ugyanezt.
- illuzórikus
Kerüld az ilyen szavak használatát, mert megakasztja az olvasót. Olyan hatást kelt, mintha azt mondanád, "na most tanítok neked egy új szót, kedves olvasóm". Nem nyelvújítónak készülsz.
- "ahol úgy érezte, még egy perc, és atomjaira hullik lelke sugárzó Napja az irdatlan éjsötét gravitációs anomália közelében"
Gyönyörű mondat, de teljesen felesleges és nagyon giccses. Ne írj ilyeneket, amúgy sem illik a műfajhoz. Eredetileg horronak kellett lennie, de ez a mondat még egy romantikus novellában is műfaj idegen lenne. Írtam én is ilyen mondatokat egy pályazatra, sajnálom szegény értékelőt, aki azt elolvasta.
- ha már műfaj
Horrornak kellett volna lennie, de nem éreztem annak. Nem kapartam a falat, nem rezzentem össze. A hangulat nem keltett semmi bizsergést bennem e téren. A cselekménnyel tudtad volna orvosolni a dolgot, de az lassú volt.
- már a felénél sejtettem a végét
Így sem volt rossz a csattanó, csak én már hamar ráéreztem, mit várjak a műtől. Ha még dobtál volna hozzá egy fél bekezdést, ahogy az anya odasiet, feltépi a lakókocsi ajtaját, hogy megvédje a lányokat, és ekkor arcon csapja egy bohócos lufi, mert a lányok belegyömöszölték volna a bohócot a varázslufi-készítőbe, és a saját csapdájába esett volna, akkor tapsoltam volna.

pozitívumok
- érzelmek
Zseniálisan írtad le az érzéseket, kétségbeesettséget. Nagyon jól átjött ez a hangulat, tetszett.
- újragondolt Pennywise
A bohóc ötlete kiváló volt, nagyon tetszett. Felkeltette az érdeklődésemet, érdekelt, mi lesz belőle. Az, hogy olaszul beszélt, szerintem nagyon jó húzás volt, kicsit mélyítette a karaktert.

Szerintem ne add fel, hogy az a pályázat nem sikerült, van benned fantázia. Olvass sokat, gyakorolj sokat, és pályázz nyugodtan. Szerintem előbb-utóbb sikered lesz.
Kereder Márk
Felhasználó
2021.03.16 07:42
205 vélemény
Szia Bombahoppa, köszönöm a véleményt!

Volt egy haverom, aki úgy mondta, hogy már valami nem érdekli, vagy nem foglalkozik vele, vagy nem csinálja, hogy "megjöttem én már (és ide a dolog)-ból", pl.: Megjöttem én már a hétvégi berúgásokból!

Szóval:
Megjöttem én már abból, hogy szívemre vegyem, hogy nem nyert valamim! ;)

Ha tetszik valakinek, jó, ha nem, nem. Nem vagyunk egyformák. Hála Istennek!
Akad, akinek más tetszik, más a véleménye.
Virágozzék minden virág! :-)

Igen, a tört olasz máshogy való olvasást kíván, el tudom képzelni, h valakit ez idegesít.
Szerintem eme írásom főbb bajai: modoros, túlírt, sok az elhúzás, a mézesmadzag, érdeklődéslohasztó.

A "Légszomj" mint téma kötelező volt??? :O Eskü, azt hittem, h az csak egy ilyen fantáziacím és bármi horror mehet!
Apropó: a másik fő baja tárgyi műnek: nem horror.

Üdv!
bombahoppa
Felhasználó
2021.03.13 10:35
44 vélemény
A végére bejött. Nem várt irányból jött a rém. :-)

Szerintem nem volt olyan motívum, ami direkt passzolt volna a Légszomjhoz, mint témához. Esetleg a tört olasz nem jött be a szerkesztőknek, én olaszul tudok, és vegyes érzésekkel fogadtam. Nekem pl. a cinese egyértelmű, hogy kínait jelent, de másoknak ez szerintem nem mond semmit.

Ne törjön le, hogy nem sikerült, nem az a lényeg, a siker csak hab lenne a tortán.

OFF: A tegnapelőtt közzétett Küldd tovább! címmel közzétett írásom nekem is Gabo/Légszomj pályázat volt. Tíz hónap érlelés után egy kicsit átszerkesztettem a Lidércfényes verziót, de sem a lényeg, sem a tartalom nem változott.

Talán egyszer lesz egy Légszomj "B oldal" antológia, oda lehet beférünk.

:-P

Előző oldal