A találmány - vélemények

Ugrás a műre


Jávorszki András
Felhasználó
2020.05.25 16:11
35 vélemény
Szia Márk!
Köszi az elismerést.
A kiterjedt leíró részekkel nekem nincs bajom akkor, ha van funkciója, és nem csak önmagáért létezik. Egyébként én is jobban szeretem a sorok közé eldugott, minimalista világépítést. Ha belegondolok, öt évvel ezelőtt, negyedannyi szerzői gyakorlattal mint manapság, valószínűleg féloldalnyi városleírást tettem volna oda (teljesen feleslegesen) ahol most másfél mondat szerepel :-)

Kereder Márk
Felhasználó
2020.05.25 12:01
205 vélemény
Szia András,

komolyan gondolom, hogy ennek az írásnak ott a helye egy könyvlapon. Mert hát mostanában ennél sokkal egyszerűbbeket - mind az ötlet, mind a kivitelezés vonatkozásában - olvashat az ember nyomtatásban.

Ami nagyon tetszett:
"nem messze az űrkikötőtől (!) egy szerény, kertvárosi házban..." és az ilyen egyszavas világteremtések. Így kell szerintem csinálni! Nem az untató narrációs-dokumentumfilmes magyarázkodás, hanem elvétve egy-egy szó és kész az Univerzumod. Legalábbis én így, ezeket szeretem olvasni, így az információk csöpögtetése nem öli meg az aktuális történést, drámát adott esetben.
Az írás stílusa nagyon olvasmányos, szinte - de nem is csak szinte, hanem az: profi.
A mondatokon érződik, hogy vagy nagyon sokat írtál már, vagy nagyon sokat olvastál, vagy mindkettő.

A történet vége: egyedi. Nagyon, ezért meglepő.
Én belegondolom a drámát is: a prof begolyózott. Mert elvették a gépét.
Nekem van benne egy ilyen mély pszichológia is, de nem tudom, ezt akartad-e a végével. Szerintem igen, mert az írás összességében sem "amatőr".

Amit én máshogy csináltam volna:
a végén jobban kidomborítottam volna ezt a lelki/szellemi sérülést, ami a Mazurkánál létrejött. Csak egy-két jól irányzott szóval (ami neked megy is),
és akkor már nem is feltétlenül Sci-fi lett volna, hanem lélekábrázoló (szép)irodalom.
Ez hiányzik picit, de ettől függetlenül is kiváló írás szerintem.

Üdv!
Jávorszki András
Felhasználó
2020.05.24 16:54
35 vélemény
Köszi :-)
Carun
Felhasználó
2020.05.24 08:52
164 vélemény
Nagyon jó írás! A csavarra a végén nem is számítottam :-D Gratula!

Előző oldal