Az ajándék - vélemények

Ugrás a műre


Kereder Márk
Felhasználó
2020.02.18 14:28
205 vélemény
Szia András,

velem van a baj, mert a legelső szónál - kb a harmadánál-negyedénél -, ahol megjelent a "baba",
tudtam, hogy ez lesz a vége. Pontosabban én még élő ajándékot sejtettem, amit aztán együtt "szeretnek" halálra.

Így sajnos nem ütött a vége.

Pedig érződik, hogy erre volt kiélezve a mű.

Szerintem azért nem működött nálam, mert túl sok az ilyen történet. Túl elcsépelt manapság ez a fordulat. Túl sok van belőle. Azt hiszem az írók/dramaturgok/rendezők/videojáték fejlesztők, stb... annyira kimaxolták ezt
a klisét, hogy a ma emberének nem működik. Beragad a döbbenet. Illetve nem születik meg.

Amúgy az írás hangulata tökéletes, a képek és az írás - kisebb "hibáktól" eltekintve szuper.

Ilyen "hiba" számomra az, amikor úgy írsz, hogy te tökéletesen átéled, benne vagy a történetedben. De az Olvasó nem! Így alakul(hat) ki az a visszás gondolat/olvasási mód, hogy folyton vissza kell tekerni a filmet, javítani rajta.
Pl, hogy érthetőbb legyek: legelőször ott tekertem vissza, amikor rájöttem, hogy én vezetem a hintót és nem külső szemlélője vagyok. Egy szép, múltszázadi "festménnyel" indítasz, rajta egy hintó halad a szép estében. (kívülről látjuk.) Aztán vissza kell pörgetni a tekercset, hogy baszki, én vezetem a hintót. Ez egyszerűen és simán kezelhető lett volna, a probléma nem alakul ki, ha az első szónál hintó(M)-at írsz, nem hintó-t. A következő visszapörgetés: milyen nemű vagyok? Férfi? Nem? Nő?
Ha úgy próbálod elolvasni, hogy függetleníted magad, akkor rájössz, miről beszélek.
Ez nagyon-nagyon nehéz az igazi Íróknak is, nem baj, ha nem megy elsőre. (Gondolom, hogy nehéz az íróknak is. Különben nem olvasnánk sorozatosan nyomtatásban ugyanezeket a hibákat. Oké, PC leszek: helyenként, nem sokszor.)

Üdv!
(Amúgy tényleg élvezet, érzékletes, "látomásokkal" operálsz. Ez szüks. az íráshoz (szerintem.))
Ida
Admin
2020.02.15 20:12
1326 vélemény
Isten hozott a Lidércfényen!:-D

Előző oldal