Félperces mese - vélemények

Ugrás a műre


Norton
Felhasználó
2020.01.15 07:43
666 vélemény
Eeeegen. Mindenki keres valamit. Valaki becsületes politikust, valaki a Jetit, valaki az Igazságos Izom Tibort, valaki a királylány levágott kezét… majd csak találnak valamit. Köszönöm az észrevételeket. Hasznosak voltak. :-)
Xenothep
Felhasználó
2020.01.15 07:03
266 vélemény
Nem jól nézitek ti ezt a dolgot.

A szegénylegények hite a becsületes politikus létezésében már eleve adott volt, különben csak legyintettek volna az ajánlatra. A szegénylegények hite a becsületes politikus létezésében még mindig töretlen, hiszen azóta is keresik. Persze nevezhetjük naivitásnak, azért jó belegondolni, hogy egy-egy kereséssel töltött nap után összejönnek a helyi kis tavernában, literszámra isszák az adott vidékre jellemző sörkülönlegességeket, koccintások, és vidám nevetések közepette megbeszélve a kereséseik közben átélt kalandokat. Egészen biztos vagyok benne, hogy nem érdekből cselekszenek, szó sincs arról, hogy pusztán egy fél királyságért kezdtek volna bele az egyébként valóban lehetetlennek tűnő vállalkozásba. Az is nyilvánvaló, hogy semmiféle hátsószándék nem húzódik meg a dolog mögött, hogy netán a királylány, és a vele járó anyagi javak, no meg jólét lenne a fő motiváció. És hogy lássátok jóindulatomat, még azt sem feltételezem, hogy a szellemileg leépülőben lévő király egy ordas nagy, szőröstalpú troll lenne, aki csak brahiból küldte el a legényeket eme küldetésre, tudván, hogy lehetetlen, és azóta is vinnyogva röhög a trónján szegény szegénylegényeken.

Érdekes történelmi tény egyébként, hogy abban az időben haltak ki a sárkányok is, mert más királyok ilyen hülye feltételekhez kötötték az uralkodást. Akkoriban sok lovag vette át gazdaságilag megkérdőjelezhető stabilitású kis országok vezetésének felét, alig várva, hogy társuralkodójuk végre jobb létre szenderüljön, és mindegyiküknél volt egy női kéz. Ez utóbbi annak a szerencsétlen megfogalmazásnak volt köszönhető, amiket a korabeli dokumentumokon lehet olvasni az apró betűs részben:

"...Fele királyság, és a királylány keze..."

Tudnám még folytatni hosszasan a sületlenségeimet, de valójában csak annyit akartam mondani, hogy NORTON FOR PRESIDENT!
Kapitány
Fejlesztõ
2020.01.14 20:42
255 vélemény
Új mese, és nincs benne happy end :-D
Norton
Felhasználó
2020.01.13 07:54
666 vélemény
A régi mesékben igen. De ez egy új mese. :-)
Ida
Admin
2020.01.12 20:57
1326 vélemény
Nagyon pesszimista vagy. A régi mesékben mindig találnak egy becsületes embert, ha többet nem is...:-)

Előző oldal