Néhány gondolat a rasszizmusról - vélemények

Ugrás a műre


Grigorij Proverka
Felhasználó
2015.05.16 10:49
17 vélemény
És azt ki mondta, hogy én utálok bárkit is? ;-)
Ida
Admin
2015.05.15 12:07
1326 vélemény
Kedves Grigorij Proverka!

Kérlek, bocsáss meg, de levettem a hozzászólásodat. Úgy éreztem, hogy ebben a formában nem feltétlenül fér bele egy szigorúan politikamentes oldal kereteibe.:roll:
Norton
Felhasználó
2015.05.15 07:22
666 vélemény
Köszönöm szépen a hosszadalmas hozzászólásokat. Igen, igazatok van: senki sem mondhatja meg másoknak, hogy miben higyjenek és miben nem, vagy pedig kiket utáljanak és kiket szeressenek. Ha valaki gyűlölködni akar, szive joga! Az érzelmekkel nagyon nehéz bánni, még a sajátjainkal is, másokéval meg főkképp. Nem hiszem, hogy túl sok ember lenne, akinek már nem jutott volna az eszébe, hogy milyen lenne kissebbségek nélkül ez a társadalom. Ám a valóság az, hogy vannak, és együtt kell velük élni, ráadásul hosszú távon. Ami nem mindegy, hogy hogyan tudjuk ezt megtenni. Az emberek szeretik a saját felfogásukat ráerőltetni másokra, pro sé kontra, ami általában nem sikerül nekik. Még ez se lenne baj, ha nem próbálnák olykor "felülről" kavarni az indulatokat a politikai előnyszerzés miatt, vagy azért, mert el akarják terelni a figyelmet valamiről. A lényeg, hogy ettől mindenki "bunkó" lesz, ahogy te fogalmazol, kedves Proverka. Így aztán lehet utálni a liberális gondolkodású, szemüveges nyálgépeket, meg a kopasz nemzetszocialistákat is. Azt utálhatsz, akit akarsz, még engem is, ha jól esik, szabadon lehet választani. Hát ez a demokrácia. :-)
Xenothep
Felhasználó
2015.05.15 05:20
266 vélemény
Ez az írás csak egy vélemény (ami a szólás szabadság elve szerint szintén létjogosult) a hozzászólás pedig egy másik vélemény. Mindenkinek mindehhez joga van, hogyne. Meg felelőssége is, azért amit mond, vagy tesz.

Ami a jelenséget illeti, itt is csak a csorda szellemről van szó. Ha engem kutyának nevelnek születésemtől, akkor ugatok egész életemben. Az emberre nem jellemző a tudatos gondolkodás, hajlamos beállni a vezérhangya mögé, aztán bégetni azt, amit a többiek, anélkül, hogy végig gondolná a dolgokat, és megpróbálna felülemelkedni rajtuk. Az ilyen-olyan gyűlöletek hátterében többnyire erről van szó, nem meggyőződésről.
A " - Gyűlölöm a kutyákat, mert egyszer egy megharapott." sem a megfelelő felfogás, de némileg indokolja a fenntartást. Viszont a " - Gyűlölöm a kutyákat, mert többen is azt mondják, hogy harapnak, és az fáj." kifejezetten röhejes. Mondhatnám babona jellegű. Ezt hallottam, ebben hiszek, gondolkodás nélkül elfogadva, hogy igaz, és mélységesen elítélem, mert ehhez jogom van, és kész.

Ezzel természetesen nem azt akarom mondani, hogy én aztán olyan kib...ott okos vagyok, meg globális, meg über bölcs. Nem akarok én megtanítani senkinek semmit, nem akarok átnevelni embereket, és főleg nem akarom, hogy úgy gondolkodjanak, mint én. Engem is lehet utálni, és kirekeszteni, mert én meg leginkább érdektelen vagyok. Felőlem nyugodtan gyűlölhetik egymást a népek, ordibálhatnak a kordonok mindkét oldalán, vonulhatnak, lőhetnek, és robbanthatnak. Sőt még az sem érdekel, hogy rólam mit gondol adott csoport.

Egyénekről meg van a véleményem, vannak emberek, akiket elítélek, de ez nem azért van, mert valamely néphez tartozik, vagy a bőrszíne miatt, hanem kizárólag a felfogása miatt, a felelőssége miatt, mert esztelenül akar észt osztani, és pont ide tartozik minden szószóló, aki képviseli valamelyik oldalt.

Kedvenc szösszenetemmel zárom az eszmefuttatásomat:
- Volt egy kollégám, aki elmondta, (napi szinten) hogy milyen mocskos undorító szokás a dohányzás. Én dohányzom, ő pedig már leszokott, így feljogosítva érezte magát, hogy megpróbáljon nevelni. Mindezt segg részegen általában.

Hagyjatok békén emberek, hagyjátok békén egymást is, és mindenki szálljon szépen magába. Én már kezdem is.

Előző oldal