A lélek vándorlása - vélemények

Ugrás a műre


F.Attila
Felhasználó
2015.05.17 19:19
12 vélemény
Igaz, az elzárkózás pontatlan, ezért inkább egy örök tanítót idézek(Sríla Prabhupada), aki jól megvilágítja:'Isten, mint ahogyan a Nap is, mindenkinek adja a kegyét, nem kivételez,s az egyéntől függ mit kezd vele!' Amire én céloztam, hogy csak a teljes odaadó viszonyban lehet megérteni Őt, na persze valamennyire, és közvetlenül társulni veke! E világban is, és visszatérni Hozzá. De sem kegyét, sem semmilyen dolgát felmérni nem lehet! Csak azt érthetjük meg amit át ad. Az más kérdés hogy Ő sokkal inkább segíteni akar rajtunk, mint mi menedéket venni. De szabad akaratunkat tiszteletben tartja. Ami az egot illeti, van eredeti örök valódi, és 'hamis ego', ami a testtel és elmével azonosít minket. S persze ki kell jönni belőle valamely önmegvalósítási folyamattal. Ami a Legfelsőbbet illeti, egyettlen, korlátlan, abszolút kizárólagosan létező, konkrét személy! De senkihez nem hasonlítható, abszolút más mindenkihez képest, s voltaképp az egyettken ki abszolút szinten ellentétes velünk! Ezért a kapcsolat Vele, más mint két lélek között! Az egyéni lelkek közti kapcsolatok, annak parányi utánzatai, és letükröződései. Magyarországon van a Föld egyettlen akreditált főiskolája, ami ezzel a tudománnyal foglalkozik! És ez nem semmi! Bhaktivedanta hittudományi főiskola. Ami a vallásokat illeti nagyon tisztelni kell őket, mert örök személyek állnak mögöttük(már jó esetben) és így segítik az elesett lelkek fokozatos fejlődését. Bizony nem könnyű kijönni az általad is említett uralkodási önző tudatból, mely a 'hamis egó' oka.
Norton
Felhasználó
2015.05.17 14:48
666 vélemény
Szerintem ugyanarról beszélünk, csak az a különbség, hogy szerinted isten zárkózik el tőlünk, szerintem pedig mi zárkózunk el őtőle, mert vonz a versengés, a dicsőség, vagyis az ego hajhászása. Isten hogyan zárkózhatna el bárkitől, ha (mint ahogy írtad) a részei vagyunk? Valószínűleg nem neki kell közelednie felénk, hanem nekünk kell közeledni őhozzá, csak az a nem mindegy, hogyan tesszük. Az egón keresztül (szerintem) nem lehet megtenni. Papolhat valaki a szeretetről, ha közben mondjuk, szent háborúra buzdít. Ha nem vesszük észre magunkban a hamisat, a rosszat, akkor esélyünk sem lesz megszabadulni tőle, s így nem juthatunk vissza az úgynevezett "tökéletes kapcsolat állapotáb" sem, amiről egyébiránt valójában fogalmunk sem lehet, amíg az ego irányít. Az "eredeti személy közvetlen tanítására" pedig jó pár jelentkező van, különböző vallások képviseletében, mint ahogy az "üdvösség és öröklét kizárólagos forgalmazója" címre is. :-)
F.Attila
Felhasználó
2015.05.17 12:39
12 vélemény
Az Eredeti Személy közvetlen tanítása szerint, a teljesen korlátlan világ, s annak minden része azonos vele, s az Ő kiterjedése! Ám egyidejüleg különböző is!
Az örök társai, mi,parányi de eredetileg hibátlan szemékyek, szintén örökek vagyunk, s vele élünk az eredeti tökéletes kimeríthetetlen világban! A megszámlálhatatlan örök lelkek csak mintagy10%-a jön el az anyag alkotta létállapotba, az Eredeti Személlyre irigy, versenyző, akár ellenségessé váló döntése miatt, mert szeretete még nem 100%-os.Ez persze gigantikus tudomány, de sok transzcendentalista, lelki utat kutató, az Eredeti Személyt még nem tudja megérteni, ill. Ő nem engedi, negatív viszonyulása miatt. Isten csak az odaadó, valódi szeretetre törekvő közeledést fogadja el, a többi elől elzárkózik, de rejtett, közvetett módon azokat is segíti, mert korlátkan szeretetét mindíg fenntartja! (Mind ez megtapasztalható, ezt alátámaszthatom!)
Norton
Felhasználó
2015.05.15 09:48
666 vélemény
Köszönöm, kedves Attila! Ha „itt semmit nem kell megtapasztalni”, akkor meg se születtünk volna. Az első, amit mindenkinek meg kell tapasztalnia, az hogy „ki vagyok én?” Erre a kérdésre először másoktól kapjuk meg a választ, például a szüleinktől. „Önmagunkat” mások által ismerjük meg, vagyis ők mondják meg, hogy kik és mik vagyunk.

Lehetünk nagy emberek, keményen dolgozó kisemberek, okosak, buták, orvosok, betegek, és a többi. Ezekhez mindig visszaigazolásra van szükség, mintha mások lennének a tükreink. Ilyen szerepekkel azonosulunk, ami egy illúzió, amit egónak hívnak, mivel csupán mulandó élethelyzeteket jelent, szemben a bennünk élő örökléttel. (Erről már másokhoz hasonlóan jó sokat írtam már, de még talán fogok, hogy untassalak vele.)

A karmikus „fejlődés” egy negatív folyamat, ami azt jelenti, hogy nem felépítesz valamit, hanem lebontasz. Az első, amit fel kell ismerned, hogy az ego egy illúzió. Ezt az illúziót borzasztóan nehéz lebontani, mivel életeken keresztül építetted. (Már ha hiszel a karmában.)

Ha eljutsz oda, hogy ráérzel arra, hogy nem a szerep vagy, hanem valami más, akkor kezded önmagadat megtalálni. Ezért azt javaslom, hogy ne törődj vele, hogy milyen a világ, az isten, meg ehhez hasonlók, hanem ismerd fel önmagadban az illúziókat, vagyis az egót!
És ne másokba lásd meg, mert azt könnyű! (Amikor egy mester mondja meg neked, milyen a világ, akkor valójában semmit se tudsz a világról.)

„A tökéletes kapcsolattal” se nagyon törődj, mert ezen a fogalmon aztán évszázadokig el lehetne rágódni, anélkül, hogy gyakorlati haszna lenne.

A misztikus mesterek utat mutatnak ugyan, de önmagadat megtapasztalnod neked kell a meditáció révén, ami kicsit olyan, mint egy halál. A halál egy átmenet, amikor egy időre minden leolvad rólad. Nem lesz ott a barát, az ellenség, a lakás, a betegség, a kudarc, a siker, a társad, vagy a mester. Teljesen egyedül maradsz, és egyedül tőled függ, hogy át tudod-e ugrani a szakadékot, hogy legyőzöd-e az ösztöneidet, félelmeidet. A többi csak filozófia, ami önmagában semmit sem ér. Minden igazi meditáció azt az állapotot célozza meg, hogy megtaláld a választ arra a kérdésre, hogy valójában „ki vagyok én”. És ez bizony tapasztalati út, nem pedig elmélkedés. :-)
F.Attila
Felhasználó
2015.05.13 20:55
12 vélemény
Nagyon magas megértés! De néhány puzzle darab hiányzik, ill.néhány kúlcs tudás pont!.4 fő abszolút info(tattva)hiányos. 1.mi magunk vagyunk a lélek(nincs lelkünk)öröktől létezünk, és eredendően tökéletesek, itt semmit nem kell megtanulni, megtapasztalni! Csak feladni az eredeti Személlyel szembeni negatív kapcsolatot! Ezt láttatja be a karma is, ahogy részletezted.2.A Világ maga az eredeti korlátlan,minden szempontból tökéletes személy,aki az egyetlen abszolút ellentétünk, és részei vagyunk! (így a negatív lét is szűgségszerűen negatív, de tökéletes.)3.csak a tökéletes kapcsolat megvalósításával mehetünk visszs oda ahonnan eljöttünk!4.ez csak is egy ottani személy társulásával, követésével lehet!(a misztikus tanítók, örök társaink.- az infó tőlűk van!)
bel corma
Felhasználó
2014.06.15 18:00
880 vélemény
Szépen kidolgozott, érdekes írás és a téma is aktuális. Jó lett, gratulálok! :-)

Előző oldal