Művészek és hozzáértők - vélemények

Ugrás a műre


Xenothep
Felhasználó
2020.05.25 21:50
266 vélemény
Affranc... két éve átálltam villanydohányra.
De van itthon virágföld!
Norton
Felhasználó
2020.05.25 21:05
666 vélemény
Nem tudom, dohányzol-e, mert akkor még csinálhatsz hamut, ha elszívsz vagy három doboz cigit hirtelen… ha nem dohányzol, akkor használj benzint, vagy ilyesmit. A hamut pótolni kell!
Xenothep
Felhasználó
2020.05.25 20:52
266 vélemény
Kifogytam a hamuból, úgyhogy most a ruhámat szaggattom éppen...
Norton
Felhasználó
2020.05.25 20:29
666 vélemény
Én bevallom, a legtöbbet Idától tanultam. Szerintem ő tényleg ért ehhez. Rengeteg technikai hibámat kijavította már, miközben nem szólt bele abba, hogy milyen stílusban írjak.

Ezt most nem „nyalizásként” mondom, mert ő Admin, hanem tényleg így van.

Velem viszont az a baj, hogy ha úgy érzem, hogy igazam van, (még akkor is, ha nem biztos, hogy teljesen jól látom), akkor magasból nem érdekel, hogy ki mit fog gondolni rólam.

Xen, te pedig még nem olvastad el ezt az írásomat?!! Teljesen fel vagyok háborodva!!!
:-D
Xenothep
Felhasználó
2020.05.25 14:11
266 vélemény
Sűrűbben kellene elmélyednem a Mocsár rejtelmeiben, íme egy elfeledett mű, amit még nem olvastam. Mea Culpa, hamuszórás.

Te, én minek írok, ha te már megírtad előttem több, mint öt évvel? Elég, ha hátradőlök, és büszkén mosolyogva iszogatom a jéghideg mentaszörpömet.
Carun
Felhasználó
2020.05.25 12:33
164 vélemény
Köszi, hogy belinkelted ezt az írást, Norton! Ebben a történetben mind a két fél hibás. A kákán is csomót kereső kritikus, meg a nagyképű író. Ezek ketten nem barátok, nem is fognak egy véleményen lenni soha. Mindkettőből hiányzik az alázat.

Személy szerint az építő kritikát szívesen veszem — legyen az bármilyen durva is. Volt olyan hely, ahol kaptam is belőle eleget. Akkoriban céltudatosan oda töltöttem fel a novelláimatt, mert ismerni akartam a hibáimat és változtatni rajtuk. Tanultam is belőle egy csomót.
Szerencsére sosem volt részem személyeskedésig fajuló vitához egy-egy írás kapcsán. Nem is vagyok a netes izomkodás híve, mert ahogy a mondás tartja: Ne etesd a trollt!

Visszatérve az íróra és a kritikusra… Szerintem, ha valaki publikálni akar, annak a kritikát el kell viselni. Az építő véleményt meg kell köszönni, tanulni belőle. A rosszakon (pl. Ez egy sz*r! Hülye vagy, fiam!) meg egyszerűen túl kell lépni.

Aki túl érzékeny az egészhez, annak kívános sok szerencsét, leendő kritikusainak pedig sok türelmet és egy adag Xanaxot :-D Ez igaz fordítva is!
Jimmy Cartwright
Admin
2014.04.15 12:02
280 vélemény
Persze az írónak is meg kell tanulnia (külön kell választania), hogy mikor kritizálják őt magát, és mikor a művét. Mert bizony ez sem mindig sikerül. :-)
Rigó Krisztián
Felhasználó
2014.04.15 11:37
146 vélemény
a kritizálás alatt a mű kritizálását értjük, és nem az író személyiségét. az írótól mindig el kell vonatkoztatni.
Ida
Admin
2014.03.23 11:38
1326 vélemény
Valóban nem egyszerű úgy kritizálni, hogy az illető tényleg tanuljon belőle, de ne is sértsük vérig. Nem is sikerül mindig.:-)

Előző oldal