Hová tűnt a tisztelet a mai világból? - vélemények

Ugrás a műre


Macskas Tosca
Felhasználó
2014.03.19 10:09
143 vélemény
No igen. Most is, mint régen, a farkastörvény uralkodik. Nincs az, hogy úgy élek, hogy hagyom a másikat élni. De én hiszem azt, hogy az emberben születésétől ott van az,amit tudatnak hívnak. Ebbe benne van a szeretet. Minden ott kezdődik, hogy hova születsz, és milyen külső hatások érnek, és, hogy mit engedsz be a lelkedbe, és az agyadba. De persze ezt Te is tudod. :-) Tetszik írásod. Üdvözöllek: Tosca
Norton
Felhasználó
2013.12.20 20:53
666 vélemény
Még nem olvastam, de ismerős a címe. TAlán egyszer megtekintem. Az is érdekes lehet, amit Ida ajánlott. Bár az arab források elfogultak lehetnek egy kicsit, de biztos jó az is. :-)
Kétvirág
Felhasználó
2013.12.20 13:14
598 vélemény
Olvastad Mark Twaintől az Egy jenki Artúr király udvarábant? Igaz, hogy csak egy regény, és mint ilyen, nagyrészt a fantázia szüleménye, de nagyon érdekes összefüggésekre világít rá szerintem.
Norton
Felhasználó
2013.12.18 21:08
666 vélemény
Sokféle tisztelet létezik. Van az, amiről Ida beszélt. Amikor mondjuk, két lovag kölcsönösen tiszteli egymást, de másokat nem. Van viszonzatlan tisztelet, és van olyan, mint például Jézusé, aki még a kereszten is megbocsátott. Ő azokat is tisztelte, akik őt egyáltalán nem. Erre a fajta tiszteletre szerintem manapság igencsak kevesen képesek.

A mai világgal az a baj, hogy az emberek nagyon intellektuálisak lettek. Semmi lélek. Tegyük fel, hogy két buta ember beszélget. Azt mondja az egyik: - Tiszteljük egymást. - Jó, de azt hogy kell? - kérdi a másik. - Úgy, hogy ha valamiről más a véleményem, mint a tiéd, akkor tartalak olyan intelligensnek, hogy azt el merem neked mondani, és nem kell attól félnem, hogy kigúnyolsz, esetleg letámadsz. Elfogadsz olyannak, amilyen vagyok. Cserébe te ugyanezt kapod tőlem. Legyünk intelligensek! Rendben? - Rendben.

A két buta ember ezzel le is tudta a dolgot. Most próbáld meg ugyanezt két okos emberrel! Véleményeltérés esetén se vége, se hossza nem lesz a vitának, majd a személyeskedésnek és a többi.

A mai kor nem tiszteletre nevel, hanem háborúra. Nagyon kevés a valóban tisztelettudó ember, aki szívből elfogadja a másikat. Igen, vannak tündi-bündi egyének. Ám ha megkaparják rajtuk egy kissé a cukormázat, általában valami egész mást találnak alatta. Hogy győznél meg egy okos embert? Ha túl konkrét vagy, megsértődik, te leszel a bunkó... ha pedig finoman fogalmazol, akkor a francokat se fog meghallani abból, amiről beszélsz. Nem könnyű ez. Az emberi kapcsolatokat nagyon bonyolúltá tették. Ezért van ennyi probléma.

A legtöbb ember sajnos nem elfogadni akarja a másikat, hanem manipulálni, irányítani, hatalmat gyakorolni, és a többi. Ilyenek az emberi kapcsolatok úgy általában. Persze tisztelet a kivételnek.

:-D
angyalka146
Felhasználó
2013.12.18 20:25
660 vélemény
Emberek vagyunk és gyarlók - mindig martuk egymás és ez így is marad, amíg világ a világ. Vagy, amíg mindenki meg nem tisztul és jut vissza a Fénybe.

Tudod, egy olyan kérdésről írtál, ami valóban égető: hová tűnt a tisztelet? De a tisztelet egy belső dolog: ha nincs meg a szikrája benned, nem lehet tanítani. Eljátszhatod, de az nem lesz őszinte. Tisztelni elsősorban önmagunkat kell: utána tudunk csak másokat. Jézus is ezt a parancsot adta: Szeresd felebarátodat, mint önmagadat!

Amiről pedig az utolsó sorokban írtál: NEM IGAZ! Nincs hited, vagy csak sokat csalódtál. Én mindig is a hercegre vártam és igaz, 25 évig kellett várnom, de rátaláltam és ő is rám talált. Volt hitem és tudtam, van egy olyan fiú ezen a világon, aki pontosan olyan, amilyennek megálmodtam, hogy legyen. És Ő pontosan ilyen: már lassan másfél éve élünk szerelemben, boldogságban.

Szóval tini lányok! Ne higgyetek Nortonnak! Hercegek léteznek, csak már kevesen vannak és nehéz megtalálni őket. Nem járnak fényes hintókon, lehet, még kocsijuk sincsen, egyszerű, jóságos emberek ők, akiknek vannak hibáik, de ezt ellensúlyozza óriási szívük! Sokáig kell keresni őket és várni rájuk, de ha egy herceghez ragaszkodtok, akkor legyetek türelemmel és higgyetek! :-)
Kicsi
Felhasználó
2013.12.17 22:47
10 vélemény
"Gyávák aláznak bátrakat. Egerekből lesznek az oroszlánok, az oroszlánokból pedig egereket csinálnak. Minden a feje tetejére állt."

Ebben nagy igazság van akkor is, ha más vonatkozásban nézzük. Manapság az a legboldogabb, aki tudatlan, mert nem látja, hogy igazából milyen a világ, hanem elvan a maga szűklátókörűségében. És ha ez nem elég, az intelligens embereket sokszor lenyomják, meg lehülyézik csak azért, mert az idióták vannak többen és ők a hangosabbak.

Amúgy az írásodról eszembe jutott még valami, amit az egyik Popper Péter előadáson hallottam: azért olyan hitelesek még ma is a Biblia tanításai, mert az emberiség azóta egy tapodtat sem fejlődött. Vagyis ugyanez a gyarlóság folyik, amióta világ a világ, csak más formában.
Ida
Admin
2013.12.17 21:19
1326 vélemény
A lovagi eszmék papíron maradtak fenn olyan emberek leírásában, akik tudtak írni és olvasni, vagyis műveltségük messze az átlag felett volt.

A lovagi erények gyakorlati megvalósulásáról bővebben olvashatsz Amin Maaluf A kerszetes háborúk arab szemmel c. könyvében. A történész elsősorban arab forrásokat használt fel a művéhez, és györnyörűen kirajzolódik benne, milyen is volt a lovagi "kultúra" szépítés és költői eszközök nélkül. (Egyébként is egy nagyon olvasmányos és izgalmas könyv.)

Például a keresztesek, amikor nem jutottak elegendő élelemhez, felfalták egy teljes város lakosságát ropogósra sütve. Jeruzsálem bevételekor pedig válogatás nékül lemészároltak mindenkit, hiszen Isten úgyis tudja, ki volt jó keresztény, és ki szaracén.

Másrészt nem kell a Szentföldig menni negatív példákért. Lehet, hogy ellenségeiket tisztelték a lovagok, hiszen ők is nemesek (férfiak!) voltak, és legalább annyira gazdagok, hogy tellett nekik fegyverre és lóra. Aki viszont nem volt nemes, vagy szegény volt, nem sok tiszteletre számíthatott tőlük.

Nem mondom, hogy a jelen tiszta móka és kacagás, de szerintem más korokban legalább ennyi problémája volt az embereknek, de inkább még jóval több.:-)

Előző oldal