A halott sziget - vélemények

Ugrás a műre


Ida
Admin
2012.12.21 00:36
1326 vélemény
A helyesíráson lehet javítani. Ha mindig megjegyzel 1-2 szabályt, akkor idővel látványosan fogyni fognak a hibák. Az olvasás is sokat segíthet.

A cikornyás mondatokkal pedig vigyázni kell, mert egy határon túl már gusztustalannak számítanak.:-D
Tom Emperor
Felhasználó
2012.12.20 11:31
4 vélemény
Köszönöm a szerkesztői véleményt. Elismerem, hogy valóban csapnivaló helyesírásom van, de a jövőben próbálok majd jobban odafigyelni. Illetve majd próbálok, olyan ismerősöket összeszedni, akiknek jobb a helyesírásuk, mint az enyém és majd átolvastatom velük néhányszor. Az elején lévő éles váltás szándékos, illetve a cikornyás fogalmazás is a felvezetésben direkt volt benne. Az elképzelhető, hogy nem úgy hatott, ahogy szerettem volna, de mindenféleképpen tudatosan írtam így.
Ida
Admin
2012.12.20 00:33
1326 vélemény
Isten hozott a Lidércfényen!:-D

Jót derültem ezen a novellán. Könnyed, és a kategóriának megfelelően van benne humor is.:-)

Talán kicsit túl éles a váltás a megérkezés és a zombik megjelenése között. Egyik bekezdésben még a pulcsikról vitatkoznak, a következőben pedig már minden előzmény nélkül kitört a zombi apokalipszis.

A helyesírással viszont nagyon sok probléma van.

Néhány példa:

0. Cím után nem teszünk pontot.

1. A folyó folyik, ha pedig valakinek a torkát szorongatjuk, akkor az fojtogatás.

2. Felszólító mondatok végére ! kell.

3. „Az éjszaka sötétje még helyenként beszürkítette a tájat, de a távolban az óceán horizontján már a fények csatát vívtak az éjszaka árnyaival.”

Nagyon cikornyás fogalmazás, ami eléggé kilóg a szövegkörnyezetből.

4. Sok a szóismétlés

5. Ha a mondatban megszólítás is szerepel, akkor vesszővel választjuk el a mondat többi részétől.
„- Nem tudom, Stewie!”
„- Ember, őszintén kérdem.”

6. „Szerintem egy nekromanta áll dolog hátterébe”
Inkább hátterében. A –ba, -be és a –ban –ben között van különbség. Bemegyek a „szobába”, tehát oda indultam, de még nem vagyok ott. Be kell lépnem az ajtón, hogy bent legyek a „szobában”.

Ezeket feltétlenül ki kellene küszöbölni, mert a rossz helyesírás nagyon sokat ront a szöveg minőségén, és a pályázatokon is jelentős hátrányt jelent, ha a novella teli van ordító helyesírási hibákkal.

Előző oldal