Romboló és a nyüszétek - vélemények

Ugrás a műre


Norton
Felhasználó
2012.12.10 09:06
666 vélemény
Tudtam, hogy igazam van.:-D
Kétvirág
Felhasználó
2012.12.09 22:20
598 vélemény
Ennyire nem szívügyem a dolog legyen neked igazad. :-)



Milyen érzés, amikor nem vágnak vissza?
Pokolra küldelek velem, mint Romboló a barátját? Sötétedni, fortyogni, erjedni fog a meg nem harcol harc benned?

Jobb lenne, ha vitatkoznék?

Mi a kegyetlen?
Norton
Felhasználó
2012.12.09 06:35
666 vélemény
Tényleg hosszúra sikerült, bár nem szándékosan.

Én nem tartom Rombolót kegyetlennek, mivel a gyűlöletétől mindenkinek magától kell megszabadulnia. Persze van, akinek esélye sincs rá, mert teljesen elvakult. Erről nem hiszem, hogy Romboló tehetne.

Júlia apja nem világosodott meg, csupán felismerte, hogy van, aki a gyakorlatban is komolyan veszi a szentírást, tanulni pedig akár még egy gyerektől is lehet. (Legalábbis szerintem.)

A fiatalok úgymond egy másik városba "szöktek", ahol nem ismerik őket, ezért úgy élhetnek tovább, ahogy akarnak, pontosabban, ahogy tudnak az új helyzetben. Ez kicsit nyálas befejezés, de még mindig jobb, mintha háborúzni kezdenének a nyüszétekkel, mert annak meg semmi értelme nem lenne.

Az, hogy húsz év elteltével mi lesz, teljesen lényegtelen a történet szempontjából. Lehet sírig tartó szerelem és lehet pokol, vagy válás. Ez más esetben is így lenne. (Persze statisztikailag nagyobb esély van az utóbbira.)

A feldolgozatlan érzések pedig szerintem bármikor problémákat okozhatnak, nem csupán a hétköznapokban. És kinek ne lennének feldolgozatlan érzelmei? Gyerekkortól kezdve szinte mindenre megtanítják az embereket, csak arra nem, hogy az indulatokat hogyan kell kezelni. Épp ezért nem írtam le húsz év történetét, mert bármi lehetne a vége.

A szájbarágósságért elnézést, öreg hiba, amit úgy tűnik, nehezen tudok kinőni. Az pedig, hogy Romboló mindent a "nagykönyv" szerint tesz, egyáltalán nem csoda, hiszen egész életében aszerint élt. Az lenne a furcsa, ha egyik napról a másikra váltani tudna. Neki már az is egy eredmény, hogy egyáltalán felismerte az önállótlanságát.

Köszönöm az észrevételeket!

:-)
Ida
Admin
2012.12.08 23:36
1326 vélemény
Helyenként igen szájbarágósan van megfogalmazva a lényeg. Romboló gyakran egy tanmese hősére hasonlít, aki mindig a nagykönyvben megírt igazságoknak megfelelően szól, és kizárólag példamutató cselekedeteket hajt végre. Elég idegesítő figura.:-)
Kétvirág
Felhasználó
2012.12.08 21:33
598 vélemény
Hát jó hosszú volt. Még így is, hogy csak néhány hét eseményeit írja le. Nem baj, megérte elolvasni, élvezetes alkotás.

Pár kérdés:

"Felesleges bosszút állnom, mert a rendtársaim szívében gyűlölet lakozik, és ez éppen elég büntetés nekik. A gyűlölet belülről marja őket, és sosem fognak megszabadulni tőle, mindegy hány embert bántanak meg. "

Akkor ki is a kegyetlen?

Mennyire életszerű az, hogy Júlia apja hirtelen megvilágosodik, és mentorának fogadja el Rombolót?

Mi lesz a fiatalokkal a továbbiakban? Hány megaláztatás fogja őket érni? Arra hogyan fognak reagálni? Milyen elfojtott érzések bukkannak elő húsz év elteltével vajon?

Érted, mire akarok kilyukadni?

A Disney filmek világán kívül a házasság nem happy end, hanem crazy beginning, ha szabad így fogalmaznom. Éppen ezért dolgoztam fel az én "történetemben" a hős teljes életét.

A feldolgozatlan érzéseink ugyanis nem elsősorban a nagy pillanatokban, hanem a hétköznapok rutinjában okoznak fennakadást. Szerintem. Te mit gondolsz erről?

Előző oldal