Mennyit ér a szemet szemért? - vélemények

Ugrás a műre


Norton
Felhasználó
2012.10.30 08:33
666 vélemény
Hogy ne "teniszezzünk" tovább a kérdéssel, legyen akkor november vége. (Ha így megfelel.:-D)
Ida
Admin
2012.10.30 00:53
1326 vélemény
Ti tudjátok, hogy álltok idővel és energiával.:-)
Kétvirág
Felhasználó
2012.10.29 17:37
598 vélemény
Igazad lesz Ida!

Milyen határidőt javasolsz, hogy a "hivatalos" pályázattal se ütközzünk? November közepe-vége jobbnak látszik? :-)
Norton
Felhasználó
2012.10.24 18:59
666 vélemény
Kétvirág a főnök. Én adtam a feladatot, így valamivel könnyebb a dolgom, mert nagyjából tudom, milyen véget szánok a történetnek. Változtasson ő időpontot, ha akar, mert ő tudja, hogy ér rá erre, és ez neki új kihívás, nem nekem.:-)
Ida
Admin
2012.10.24 17:27
1326 vélemény
Karácsony közelében lévő határidők nem szerencsések. Sokan szeretnek mindent az utolsó pillanatra hagyni, az ünnepek előtt pedig nagyon zsúfolt az időbeosztás. Másrészt, ha már egyszer beküldtek valamit, akkor minél hamarabb szeretnének valamiféle visszajelzést kapni, de az egyéb készülődés miatt a művek elolvasása sem egyszerű, hiszen ki tud koncentrálni a karakterekre, miközben angyalkák repdesnek a feje körül, és még a nagyinak sincs meg az ajándéka.:-D
Norton
Felhasználó
2012.10.24 09:18
666 vélemény
Oké.:-)
Kétvirág
Felhasználó
2012.10.23 19:28
598 vélemény
Jó, legyen a világ vége után, december 22-én éjfélkor a határidő! :D
Norton
Felhasználó
2012.10.23 06:08
666 vélemény
Ám legyen. De a határidőt szabd meg te! Nem tudom, mennyi időnk van még a világvégéig, de felőlem utána is lehet. :-)
Kétvirág
Felhasználó
2012.10.22 21:06
598 vélemény
OK :-)

Hogy segítsük az adminokat, még két dolgot javasolnék:
- Legyen valami határidőnk, ami különbözik a Lidércfény pályázatétól.
- Jelöljük a műveket, amik a "minipályázatra" jönnek: mondjuk bele lehetne írni a címbe valahova, hogy "nyüszét". Az elég jellegzetes :-)
Norton
Felhasználó
2012.10.22 17:08
666 vélemény
A leány egy tipikus naiva, akinek nagyon fontos a "világbéke", mint a szépségkirálynőknek. Megszokta, hogy mindent ezüsttálcán kapjon, és rózsaszínben látja az életet. A pasas mondjuk egy fanatikus nyüszét hitű megszállott, aki a szerelem hatására ráeszmél a saját és társai elvakultságára, és ezért fordul szembe a többiekkel. Hogy mik a pár céljai? Egyelőre még ők se tudják. Csak szeretik egymást, és ennyi. A történet e részeit ki kell találni. A novellákat szerintem küldjük be, mint rendesen. Idő, mint a tenger. Azt pedig, hogy ki akar még ebben a témában írni, természetesen nem mi döntjük el. Engem ugyan nem zavar, ha más is kedvet kap hozzá. És az se, hogyha nem. Egyéni szíve joga mindenkinek. Mi azonban koncentráljunk az első cselekményre először, ha lehet. Egyszerre csak egyet. Ok? :-)
Kétvirág
Felhasználó
2012.10.22 15:17
598 vélemény
Téma 2:

Tina állattenyésztő. Hogy ne legyen a dolog unalmas, tenyésszen mondjuk miniatűr sárkányokat ( 40-50 cm hosszú, szárnyas, karmos, tűzokádásra képes lényeket képzelek el, különböző színekben és pikkelyminőséggel). Ezek az állatkák elég sokáig élnek, lassan nőnek, és nagyon sok munka van velük.
Hősnőnk több, mint egy évtizedig vacakolt pénzt és időt nem kímélve, mire kitenyésztette a számára ideális állatot, az általa választott színben, és pikkellyel. Ezalatt elismert lett, a sárkánytenyésztők jegyezték a nevét.
Indította kis büszkeségét a rendszere évi sárkányszépségversenyen. Úgy tudta, hogy abban a kategóriában, és korosztályban ő lesz az egyetlen nevező, tehát minden esélye megvan arra, hogy továbbjusson az korosztályok közötti összehasonlító versenybe is.
Csakhogy egy riválisa az utolsó pillanatban külföldről vásárolt egy, Tina kedvencével azonos korú, és fajtájú, többszörös győztes állatkát. Be is nevezte a versenyre, és - persze - nyert is vele.

Mit érez, és mit tesz most a megbocsájtó Tina?
Kétvirág
Felhasználó
2012.10.22 15:01
598 vélemény
Szívesen adok én is témát, de ezt is dolgozzuk ki mindketten, hogy legyen alapja az összehasonlításnak. Ok?

Hát ezzel a témával fel is adtad a leckét, meg nem is: ez nem tipikus TFT helyzet, abból a szempontból, hogy egy szeretet alapú vallás hívéről van szó, aki eddig nyilván nem így élte az életét, tehát az átállás összes gyötrelmén is keresztül kell mennie. Ezt megírni nem egyszerű, elképzelni viszont igen, hiszen én is ilyen háttérrel rendelkezem. Mint mindannyian.

Néhány kérdés:
1. Mi a helyzet a leánnyal? Ő milyen stratégiát követ? Rám bízod, vagy kitalálsz neki "jellemet"?
2. Mik a pár prioritásai? Hogyan rangsorolják a céljaikat? Egyetértenek ezekben, vagy feszültség van közöttük?
3. Technikai részletek: az elkészült műveket fórumtémában adjuk közre, vagy beküldjük, ahogy más novellával is tennénk? Csak mi ketten játszunk, vagy nyitott a "pályázat"?
bel corma
Felhasználó
2012.10.22 11:33
880 vélemény
A "nyüszét" férfi összefut Parszosszal, aki gyermekkorában nagyon jó barátja volt és akit sokszor megvédett a nála erősebb fiúk zaklatásától. Parszosz úgy érzi, hogy "tartozik" a férfinek és most szeretne valami úton-módon törleszteni. Elmeséli, hogy az évek folyamán jelentős vagyonra tett szert, és a politikába is belekóstolt. Finoman utal rá, hogy vannak "kapcsolatai" felsőbb körökben és szívesen közbenjár a férfi érdekében. Akár úgy, hogy erkölcsileg ellehetetleníti a szektát (lejárató kampány), de kevésbé finom eszközök is a rendelkezésére állnak... (Tudom, hogy fórumtémának szántátok, de nem bírtam megállni, hogy ne reagáljak rá!) :-D
Norton
Felhasználó
2012.10.22 08:41
666 vélemény
Oké, novella: a Rómeó és Julia mintájára, de kicsit másképp. Van két vallás: a "nyüszétek", és a "szonyuszok". Mindkettő a szeretetet hirdeti, de ütik-vágják egymást, ahogy belefér, mivel az egyik azt mondja, hogy a nagy Gramaraman maga volt az isten, a másik pedig azt, hogy istennek csak az unokaöccse. Ez okozza nekik a konfliktust, amiért gyilkolni kell egymást, hiszen ez egy nagyon fontos kérdés. Történik egyszer, hogy a nyüszétek közül valaki beleszeret egy szonyusz nőbe, aki viszonozza a szerelmét. Ám a kapcsolat kitudódik, és a nyüszét férfit a rendtársai nyilvánosan megalázzák. Megkorbácsolják és leköpdösik mindenki előtt, vagy ilyesmi. Hogy mit tesznek, azt rád bízom. A legjobb barátja pokolravaló istenkáromlónak kiáltja ki, és ellene fordul. Sikerül megszöknie, de borzasztóan haragszik, hiszen a legjobb barátjától nem ezt várta. Elgondolkodik rajta, hogy ki is a legjobb barát? Az áldozatban egy világ omlik össze, és iszonyatos gyűlölet ébred benne. Mit tegyen szerinted?

És még egy kérdés: ezt nekem is ki kellene dolgoznom, vagy te más témát adsz? (Bevallom, az utóbbinak jobban örülnék, mert még sosem dolgoztam ki másnak az ötletét, és érdekes lenne. De te mond meg a tutit.) Egyébként a fórum ötletet is kellemesnek vélem, de attól tartok, ketten kevesen lennénk hozzá.
:-)
Kétvirág
Felhasználó
2012.10.21 22:46
598 vélemény
De jó lenne az a szerkesztés ilyenkor: kismillió szóismétlést hagytam egy pár soros hozzászólásban... :roll:
Kétvirág
Felhasználó
2012.10.21 22:45
598 vélemény
Novella? Jó! A szituációt pedig rád bízom, hiszen te teszteled az én gondolatomat, te tudod, milyen szituációban érzed kétesnek a használhatóságát. :-)

A szituációs játék? Valami olyasmire gondoltam, mint a szerepjátékok, csak kicsiben.
Ha én kezdeném, lenne egy TFT-t használó karakterem, mondjuk, Albert, az órás. Aztán megkérném a játékos kedvű Lidércfényezőket, hogy ők is találjanak ki valakit, írják le néhány szóban, honnan ismeri ez a valaki Albertet (ha egyáltalán), és most mit csinál vele. Nekem nincs is más dolgom, mint képzeletben Alberttá változni, és reagálni a nevében. Mindezt persze egy fórumtéma keretein belül.


Norton
Felhasználó
2012.10.20 20:28
666 vélemény
Szituációs játékot még sosem játszottam, (azt se tudom, hogy kell), de novellát már írtam párat. Megpróbálhatjuk, bár nem tudom, mi sül ki belőle. Ha akarsz, dobjál fel egy helyzetet, aztán meglátjuk. Vagy másra gondoltál? Feltételezem, van már ötleted.:-)
Kétvirág
Felhasználó
2012.10.20 00:12
598 vélemény
Megtisztelő, hogy ennyire foglalkoztat a művem, és örülök, hogy nem értünk egyet!
Így tovább játszhatunk a gondolatokkal, és hátha a végén kiderül, hogy mégsem nekem volt igazam! :-)

Mit szólnál ahhoz, ha kimozdítanánk a dolgot a könyvszagú esszék világából, és valami életszagúbb (és talán nagyobb művészi értékkel is bíró) formában vitatkoznánk tovább? Ez lehet akár szituációs játék a fórumban, akár egy-egy novella, aminek a hősei egyik vagy másik világnézetet követve birkóznak meg - közösen, előre kigondolt - helyzetekkel. Végül is az elvek arra valók, hogy használjuk is őket. Legalább képzeletben, ha már egyszer írásra adtuk a fejünket. ;)

Előző oldal