Nyári könyvajánló - Antikváriumok - vélemények

Ugrás a műre


Ida
Admin
2012.07.15 23:15
1326 vélemény
...és Sven Hasselt se hagyd ki!:-)
Tracker
Felhasználó
2012.07.12 00:06
37 vélemény
Na, azért vannak olyan könyvek, amik úgy rosszak, hogy az kicsit jó is :D Pl. A cikkben említett Ron Stillman regény. Nevetségesen clichés, 80-as évekbeli robotharcos történet - de pont ezért jó!

Én is kérek egy listát a könyvekről, nem hiszem, hogy egyhamar bevásárolok nálad is Craz, de jó felmérni a kínálatot :-)

Be kell valljam, sok könyvet olvastam sok írótól, de Arthur C. Clarke, Asimov, Douglas Adams még várat magára - sok íróval együtt, pl. Salvatore is el van halasztva. :-)
Ida
Admin
2012.07.11 22:41
1326 vélemény
Nekem is csak azért esett le, mert most olvastam tőle egy könyvet.

Egyébként simán lehetne asszociálni olyan könyvekre, amik olyan vackok, hogy csak a WC-n érdemes őket olvasni, és WC papírként felhasználni az elolvasott oldalakat.:-)
Kapitány
Fejlesztõ
2012.07.11 21:31
255 vélemény
1. WC regények, először nem esett le, kiről is van szó :-)

2. Engem érdekelne az a lista, ha elküldöd, azt megköszönném :-)
Craz
Felhasználó
2012.07.11 19:17
107 vélemény
Furcsa számomra, hogy bár valamennyire jártas vagy sf-f körökben de nem ismered Salvatorét és Bán Jánost.
"Állítólag Rowling műveit is folytatták külsősök" - Ő az egyik író, aki nyilatkozta, hogy nem zavarja, ha a világáthoz fanficeket írnak, sőt még biztatta is az erre vállalkozó szelleműeket. Itt megemlítenék egy jó cikket a témához kapcsolódóan: http://karcolat.hu/cikkek/irodalom/a_fanfiction_mint_plagium_a_modern_irodalomban_es_a_szerzo_jogai
"A következő probléma, hogy sok a műanyagkönyv, amikhez ismert bulvárszereplők vagy egyéb hírességek adták a nevüket" - A nagyrészüket tuti szellemírók írják, kivéve, ha a könyvön látszik, hogy maga a "szerző" követte el - mivel annyira rossz is. :-)
"De miért nincs lehetőség arra, hogy valaki, aki nem feltétlenül szeretne akár tízezreket kiadni azért, hogy megismerjen egy írót, pl. legsikeresebb, vagy legelső művét papírfedeles formában megvehesse?" - Akkor a kedves kiadók nem tudnának elég pénz kihúzni a pénztárcádból. Kedvenc példám az ilyen újrakiadásokról a Delta Vision által kurvadrágán kiadott MAGUS regények. Egyértelmű pénzlehúzás, mert amikor pl. kiadták a keményfedeles WC regényeket, míg más helyeken többszáz darab régebbi kiadás is megtalálható volt raktárról, vadi új állapotban kb. negyedáron.
Viszont antikvárium és antikvárium között is van különbség. Főleg most, hogy az utóbbi időben számos bolt bezárt, amelyik megmaradt, kihasználja a kialakult helyzetet és drágábban adja a könyveket, amellet, hogy nagyon olcsón veszi - ez utóbbit sajnos saját bőrömön is tapasztalhattam; jó állapotú, egyszer olvasott könyvekért kaptam 100-200 pénzt, vagy egy Raoul Renier regényért 300-at (amit később 1200-ért rakott ki). :(
(Akit esetleg érdekel, tudok küldeni egy könyvlistát 100+ scifi-fantasy címmel a maradék könyvtáramból.)
Tracker
Felhasználó
2012.07.09 22:04
37 vélemény
@Kapitány:

1. Akinek nem inge... :D

2. Az az áruházban volt (többek között), és főként az antiszociális viselkedésemnek tudható be, ami viszont mindenféle traumának megélt közösségi eseményeknek tudható be.

3. Örülök :-)



@Ida:

1. pl. a Necronomicon? :D

2. Ha úgy adódik, megnézem azokat is, ezek szerint jók.

3. Azt nem mondtam, hogy rosszak, engem az zavar, hogy azt írták róla nagyon pontatlanok a történelmi adatok leírásánál. Vannak történetek, ahol a cselekmény nem megy a hitelesség rovására, és a pontosság se teszi dokumentumfilmmé vagy történelemkönyvvé a művet... ha meg nagyon fantáziadús akar lenni, lehetne olyan mint Rejtő Jenő meg az I. vh. korabeli regények :-) A szobanácik amúgy onnan jöttek, hogy egyrészt nagyon tetszett ez a frappáns kifejezés (de kreatív vagyok :D), másrészt ismerek pár embert akik "ideológiailag" el vannak tévedve és kétpofára zabálják a Kurt Rieder meg egyéb tudománytalan fantasztikumokat (nekem is csak 25 könyvem van ilyen témában, de kinőttem).
Mondjuk Richard Gallagher híres műve se lehet valami pontos... :-) Pedig az tetszett nagyon. Maradjunk annyiban, hogy legszívesebben Kurt Meyer önéletrajzi regényét, a "Grenadiers"-t (Gránátosok) olvasnám el, mert attól hitelesebbet nehéz lenne találni.
Kicsit hosszúra sikerült a válasz, de mindenesetre örülök, hogy a cikk beváltotta a hozzá fűzött kevés reményt...
Kapitány
Fejlesztõ
2012.07.08 15:47
255 vélemény
1. Úgy látszik, én szobanáci vagyok, mert szeretem Sven Hassel könyveit ;-)

2. Miért nem köszöntél az antikváriumban?

3. Egyébként pedig tetszett az írásod :-)
Ida
Admin
2012.07.08 12:18
1326 vélemény
Én is szeretek antikváriumba járni, de van egy csomó olyan jó könyv, amit ott is lehetetlen beszerezni, úgyhogy csak reménykedem benne, hogy egyszer újra ki fogják adni.

Salvatore írta pl. a Sötételf (Forgotten Relams) sorozatot, aminek az első 2 kötete egész jó, és nem a "szokványos" Tolkien-féle vonalat követi. Ráadásul a stílusa sem rossz.

Olvastál már valamit Sven Hasseltől? Ha nem, pótolnod kellene. Nem biztos, hogy újra hajlandó leszel tőle kézbe venni bármit is, de kétségtelenül találni fogsz a könyveiben valamit, amit a fantasy regényekben soha.

Előző oldal