Élni és létezni - vélemények

Ugrás a műre


Kétvirág
Felhasználó
2012.01.15 21:35
598 vélemény
Bocs a "címkézésért"!

Én is a jelenlét művészetét tanulom mostanában.

Így elég nehezen kerülöm el, a "nekem mondod, pestinek, merre folyik a lánchíd?" fajtájú hozzáállást. Pedig nem hasznos hozzáállás, és nem is igaz.

Azért kérdeztem, hogy mennyire tudod alkalmazni, mert tapasztalatból tudom, hogy nem egyszerű. Viszont szerintem bőven megéri :-)
Norton
Felhasználó
2012.01.15 15:36
666 vélemény
Nekem segítenek (többek között az ő) tanításai abban, hogy ne csak a látszatra figyeljek, hanem a valóságra. Az elme sajnos nagyon gyakran szerepekkel azonosul - szavakkal, vagy érzelmekkel. A szavak csupán hangsorok, az érzelmek pedig a testnek a rájuk adott reakciói. Ezek kondicionált minták, amik szerepek eljátszására kényszerítenek. A valódi életnek viszont nincs szüksége szerepekre. A szavak és fogalmak csupán „cédulák”, melyek az elmében léteznek - egy „virtuális” valóság részei. Semmi közük az igazsághoz. Amikor egók harcolnak egymással, illúziók küzdenek illúziókért. És minden ilyen illúzió felül akarja múlni a másikat. Osho vagy például Tolle tanításai abban segítenek, hogy másképp lássam a világot és az embereket, ne csak „cédulákon” keresztül. Ez nekem sokat adott már a gyakorlatban is.
Kétvirág
Felhasználó
2012.01.15 14:34
598 vélemény
Osho nagyon tudott :-)

Mennyire tudod a mindennapi életben használni a tanításait?

Előző oldal