George R. R. Martin - Trónok Harca - vélemények

Ugrás a műre


Ida
Admin
2014.01.19 22:45
1326 vélemény
Én még mindig nem tudtam magam rávenni, hogy hozzákezdjek ennek a sorozatnak. Az eddig megjelent 5 kötet terjedelme egyszerűen elriasztott. Talán majd egyszer, ha nagyon sok időm lesz...:-)
Basil77
Felhasználó
2014.01.19 09:04
31 vélemény
Érdekes egyébként, hogy amilyen sokat emlegetik Tolkient (láttam youtube-on interjúkat Martinnal, neki is szokták mondani), annyire használhatatlannak tűnik az analógia. Vagy legfeljebb arra, hogy a különbségeket hangsúlyozzuk. Mert ugye minden szempontból másmilyen Martin. És nem csak mert mindig mindenki egy kicsit más. Hanem, mert itt a jellemek nem fekete-fehérek (néhány elmebeteg gonoszt leszámítva): vannak sötét titkaik, árnyoldalaik, gyengeségeik még a pozitív szereplőknek is (Ned Startknak is :-) ), a negatív szereplők indítékai sokszor teljesen elfogadhatóak. A háborúk sem hősiesek, hanem undorítóak, kegyetlenek és értelmetlenek is. És Tolkiennél az az ember érzése (bár ez nyilván vitatható), hogy működik valami gonviselésszerű erő a világban, minden része valami nagyobb tervnek, addig Martinnál okos stratégák hiányos információ alapján rossz terveket kovácsolnak és ha véletlenül mégis jól terveznének, akkor fatális véletlen szól közbe, vagyis nem egy nagy terv része minden, hanem sok kis esendő emberi terv kuszálódik össze.
Kapitány
Fejlesztõ
2012.02.11 21:03
255 vélemény
Én is túl vagyok az első négy köteten, de még közel sincs vége a történetnek :-)
Ida
Admin
2011.10.08 11:44
1326 vélemény
Ha van hozzá kedved és energiád, ebből is készíthetsz egy javított verziót.:-)
TharBael
Felhasználó
2011.10.07 23:02
9 vélemény
Üdvözletem!

Értettem, és igyekezni fogok. Sosem írtam még sem komoly, vagy tréfás témakörben ilyen témájú alkotást. Remélem, amint egy következő könyvajánlót írok, legalább a hibáim fele javítva lesz. :-)
Ida
Admin
2011.10.07 22:28
1326 vélemény
Alaposan át kellett volna nézni ezt az írást, mielőtt beküldöd, mert a helyesírás nagyon szörnyű.

1. Szóismétlések
2. A mondatokat mindig nagy betűvel kezdjük.
3. Hosszabb szöveget bekezdésere kell tagolni.
4. Közneveket nem írunk nagy betűvel.
5. Idegen eredetű szavakhoz nemcsak kötőjellel lehet toldalékot kapcsolni.
6. Több mondatból hiányzik az állítmány.
7. Bizonyos szavakat elég kifacsart módon használtál: el izolálja, hasonultatni...stb.
8. Egy könyvajánlónál törekedni kell az igényes nyelvzetre. Nos, na, kötőszóval kezdett mondatok nem mutatnak jól a szövegben.
9. Sok az "is".

Előző oldal