Napfogyatkozás – Év vége

Szépirodalom / Novellák (205 katt) Zspider
  2023.04.11.

A nő a kastély nagytermében álló ősi aranypáncélt nézte. Az ünneplő lovagok lent a bálteremben ittak a holnapi csatára. Csak ő maradt itt, egyedül a vértezettel. Vagy legalábbis ezt gondolta, míg valaki meg nem szólította.

– A legenda úgy szól, hogy a hős a napfogyatkozás alatt ellopott egy darabot a napból – mesélte az érkező nagyúr, és megállt a nő mellett. – Csak egy szikrányit, amit kardként forgathatott. A páncélt a legforróbb vulkánokban kovácsolták neki, de még ez se tudta megóvni a nap hevétől. Megpróbáltam kijavíttatni, amennyire csak tudtam.
– A vár urát tisztelhetem önben? – kérdezte a nő nehézkes hangon.
– Ön pedig egy betolakodó – mondta a nagyúr továbbra is furcsa kedélyességgel, akár egy oroszlán, ami készült rávetni magát a gazellára.
– Miért nem viszi csatába a kardot? A sárkányhoz minden fegyverre szüksége lesz.
– Ez csak egy legenda, drága. De most én kérdezek: mit keres a váramban?

Odalent a lovagok számoltak, éljeneztek, ahogy a napfogyatkozás megtörtént és a terem elsötétült. A birodalom szent jelnek vette ezt az eseményt, és úgy hitték, ez majd sikert hoz nekik a csatában. A hatalmas ablakokon át látszott, hogy a napot eltakarta valami. Az égbolt feketévé vált, csak a csillagok rajzolták ki egy sárkány alakját. A termet megvilágította egy kard, ami napfényként ragyogott a páncél kezében.

A nő és az úr egymásra pillantottak. A férfi a tőréhez nyúlt, de a másik óvatosan felvette a kupáját az asztalról maga mellől, és pár elegáns kézmozdulattal valami port beleszórt, amit eddig a ruhája ujjában rejtegetett.

– Jól emlékszem, hogy még mindig szereti a játékokat? – kérdezte és elvette a bólogató úrtól a kupáját. Egy pillanatra elfordult velük. Visszafordulva odanyújtotta őket. – Válasszon!

A férfi egy ideig rágódott, mielőtt a kíváncsisága úrrá lett rajta.

– Legyen, de maga iszik először – a nagyúr elvette a kupát, a nő pedig beleivott a másikba. A férfi figyelte, ahogy a nő nyel, majd látta, hogy a bor lecsorog a szája szélén.
– Elnézést – mondta a nő és megtörölte magát.

A nagyúr erre már magabiztosan húzta le a borát – és azonnal a földre zuhant. A nő eldobta a kupát, kiköpte a maradék bort, amit még a szájában tartott, hogy átverje a vár urát, és elvette a kardot. A bőre azonnal repedezni kezdett, a teste remegett a nap erejétől. Kezében a napkarddal elindult a fekete hegy felé, ami felett a sárkány jegye csillogott.

– Ideje az új évnek.

Eredetileg publikálva: 2023. 04. 04.

Előző oldal Zspider