Egy Ninja reinkarnációja

Neoprimitív / Írások (714 katt) Erdős Sándor
  2023.01.15.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2023/6 számában.

Hűvös őszi szél fújta a szemetet a lepukkant városszéli utca bűzlő levegőjű kietlenségében, mikor Prof. Tintás Tihamér rongyos felöltőjében és kackiásan a fejére csapott éjjeliedényben gyors léptekkel egy kocsma ajtaja elé fordult.

Történetünk tulajdonképpen nem itt kezdődik hanem a Bölénypusztai egyetem Hikomatológiai tanszékén, ahol Tihamér professzor tanított. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy Tintás professzor tulajdonképpen csak papíron tanított, a gyakorlatban a szenvedélyének áldozott a nap jelentős részében. A professzornak az alkoholos italok örök ellenségei voltak, ezért pusztította őket, ahol csak tudta. Pusztító tevékenységét a városszéli olcsó kocsmák ringjeiben vitte véghez, mert az egyetemi javadalmazása nem tette lehetővé a nívósabb fellépti helyek igénybevételét. Ezt a szenvedélyét az Egyetem urai nem sokáig prosperálták, ezért megszüntették a szerződését, így a munkanélküliek hányattatott életét élte. A napi kitartó harca az alkohollal nem maradt következmények nélkül, ugyanis élete eddig eltelt ötven évéből talán ha húszra emlékezett.

Pénze a szenvedélye kielégítésére az alkalmi munkákból származott, valamint annak a hihetetlen képességének is köszönhette, hogy a lakásában lévő tárgyakat könnyedén alakította át fizetőeszközzé a Zálogház nevű csodaszerrel. Tintás úrnak viszont volt egy hatalmas problémája, ami kitöltötte a gondolatait. Ez a probléma kissé átalakította a mindennapjait. Tintás Tihamér professzort ugyanis minden nap cipó formára verték a kocsmában, amit nem igazán tudott félvállról venni. Így hát azt határozta el, hogy ninjává képezi magát, így védve magát a támadásoktól. Három hétig edzette magát különböző ninjafilmek nézésével, mire úgy vélte, hogy felkészült a harcra. Lehajtott egy liter bort és a kalap gyanánt a fogason lógó éjjeliedényt a fejébe csapva elindult leszámolni a barbár erőszaktevőkkel.

Itt érünk a történetünkben a kocsma ajtajához, amit Tivadar a ninja nagy elánnal belökött és harci pózba helyezve magát kihívóan szidalmazta az erőszakos vendégeket. A harc gyors volt és alapos, Tivadar nagy ívben repült ki a kocsma ajtaján egy nagy monoklival a szeme alatt.

Miután leporolta magát és a zsebében lévő alkohollal fertőtlenítette belsőleg a sebeit, búsan indult hazafelé azzal a tervel, hogy megnéz néhány kórházsorozatot.

Előző oldal Erdős Sándor