Zpercesek - A türelmetlen

Szépirodalom / Szerelem (224 katt) Zspider
  2022.08.17.

Gerard Auguste idegesen gyorsított a léptein. Keze izzadtan szorongatta a pisztoly markolatát. A hajnali fényben nehézkesen mászott át a sziklákon és kavicsokon. A becsületét sértés érte. Pierre-Louis Gicquel megvádolta azzal, hogy méltatlan a menyasszonyához, mert a családi vagyont inkább a húga kezelte, mintsem Gerard.

Ami igaz, az igaz, szüleik halála lesújtotta Gerardot, és a testvére, Renée azonnal cselekedett helyette. Renée már gyerekkorukban is elvégezte helyette az iskolai feladatokat, ha megfeledkezett róluk, takarított a szolgálók mellett, ha lassan haladtak. Nem tűrte a tétlenséget.

A fiatal férfi mégis most nagyokat nyelt. Tudta, hogy a bokrokon túl, a színtéren várja Pierre-Louis és a bíra. Nem tartotta magát rossz lövésznek, de ez most élet-halál kérdésének számított. Tisztában volt azzal is, ha nem védi meg a becsületét a sértéssel szemben, lehetséges, hogy a pletyka továbbterjed és elveszti Fabienne-t. Külön remélte, hogy leendő apósát, a nagy párbajhőst majd jobban le tudja nyűgözni ezzel. Ez nem csak szerelemről szólt, a két család egysége az egyetlen módja, hogy az Auguste név fennmaradjon a kereskedelemben. Még Renée ravaszsága és kitartása sem tudta kirángatni a csőd széléről, csak stabilan tartani, miközben az adósságok lassan felemésztették.

Az ifjú rettegését egy dörrenés szakította félbe. A férfi értetlenül körbenézett és futott a rétre, ahol a párbajra került volna sor. A lövés hangja is onnan szólt. Mire odaért, Pierre-Louis a földön feküdt, nyöszörgött a kíntól. A bíró éppen gratulált…. Gerardnak.

– Ó, édes istenem, ne! – mondta hangosan Gerard, majd szája elé kapta a kezét és inkább elbújt egy bokorban. A hamis Gerard megindult vissza az otthonukba. A fiú elkapta és dühösen lehúzta az arcát félig takaró sálat.

– Mégis mit művelsz, Renée?

A szőke haj kibomlott a kalap alól és a lágyvonású arcon mosoly jelent meg.

– Renée, hát a testvérednek nézek én ki? – kérdezte a nő.
– Fabienne?
– Csak nem hitted, hogy eltűröm, hogy holmi párbajban elveszítsem a kedvesemet?

Előző oldal Zspider