Lapri apó és az Isten

Neoprimitív / Írások (533 katt) Norton
  2021.07.08.

Lapri apó és az Isten

Egyperces

Lapri apó álmot látott. Álmában magával az Úristennel találkozott, aki éppen olyan volt, mint amilyennek az a nagy, kövér hittérítő leírta neki.

(Őt később a bennszülött törzs egy jókora üstben főzte meg. Némi édesgyökér körítéssel fogyasztották el egy kedélyes kis ünnepség keretében.)

Talán a nehéz étel, talán a jobb létre szenderült hittérítő furcsa beszéde idézte elő azt az érdekes álmot, ami nagy hatással volt az éltes kannibálra, hogy még másnap délután is azon járt az esze.

Az álomban az Isten egy aranytrónuson ült. Hosszú, ősz haja és szakálla volt neki, és pont olyan szemüveget viselt, mint az a jóízű szentatya.

Lapri megilletődve állt a színe előtt, miközben hunyorgott egy kissé, mert bántotta a szemét az erőteljes ragyogás, ami az öreg felől áradt.

Isten mosolyogva nézett rá, majd lágy, bariton hangon szólította meg:

– Most kérdezhetsz tőlem valamit, kis csávó!

„Miért van rajtad a hittérítő szemüvege?”– ugrott be Laprinak a legelső rejtély, de rájött, hogy valami komolyabb témával kapcsolatban kellene inkább információhoz jutnia.

– Mi az élet értelme? – kérdezte félszegen.
– Az élet maga az értelem – felelte az Úr. – Mindennek a lényege.
– Ezt nem értem.
– Mit nem értesz, muki? Egy borzasztóan ostoba kérdést tettél fel nekem. Mi az élet értelme? Ez körülbelül olyan, mintha azt kérdezted volna, hogy milyen színe van a kéknek. Hát kék ugyebár.
– Jó, de mégis kell, hogy legyen valami fontos dolog, ami miatt létezünk, meg ilyesmi…
– Te még annál is hülyébb vagy, mint amilyennek kinézel, fiam! – kacagott az Isten, a bennszülött pedig felébredt.

Vége

Előző oldal Norton