Megjelent Az utolsó döntés c. antológiánk

A jövő útjai / Könyvajánló (892 katt) Lidércfény HQ
  2021.05.29.

Képzeljük el, hogy a világűrből a Földre érkezik egy addig teljesen ismeretlen, halálos vírus, amely az emberiség kipusztulásával fenyeget...

No, várjunk csak! Már nem kell ezt elképzelnünk. Megtették helyettünk e kötet novelláinak írói.

Vannak itt űrből érkező idegen, intelligens lények, amelyek leigázzák a Föld népeit, és itt még bizony az influenza sem áll a mi oldalunkra.

Olyan fenyegetésekkel is szembe kell néznie az emberiségnek, amelyek eredete a túlélők számára ismeretlen. De néha a hit segít. Nem feltétlenül egy felsőbbrendű lénybe, hanem akár a magunkba, vagy az emberiség maradékába vetett hit.

Azért felbukkan itt a sötét oldal is. Úgy tűnik, néhány novella írója úgy véli, hogy a legrosszabb időket is még rosszabbá tudjuk tenni irigységgel, kapzsisággal, önzéssel, és számos más rossz tulajdonságunkkal. Néha még akkor is, ha tényleg jót szeretnénk cselekedni.

Kötetünk főszereplői azonban meglátják a reményt, akármilyen halványan pislákol is.

A szürke hétköznapokból való kikapcsolódás közben belefuthatunk magvas gondolatokba is. Az írók időnként szándékosan nyitva hagyják megfogalmazott kérdéseiket, hogy az olvasó tovább szőhesse az ott megkezdett szálakat.

Felbukkan az örök kérdés is: vajon mi végre is vagyunk mi ezen a világon? Egyáltalán valóságos-e bármi is, ami körülvesz bennünket, és honnan tudhatnánk, ha nem?

Mint látható, kötetünk alkotói széles spektrumát mutatják be az általunk felvetett témának, mi több, számos dolgot hozzátesznek. Jó szívvel ajánljuk hát azoknak is, akik az akciódúsabb, poszt-apokaliptikusabb világokat kedvelik, de azok is találhatnak benne gyöngyszemeket, akik a magvasabb, mögöttes gondolatokat tartalmazó sci-fi történeteket preferálják.

A XI. Lidércfény pályázatra készült novellákból összeállított antológia ingyenesen, több elektronikus formátumban is letölthető innen:

http://konyvek.lidercfeny.hu

Előző oldal Lidércfény HQ
Vélemények a műről (eddig 8 db)