Szép kis reggel

Szépirodalom / Novellák (643 katt) SzaGe
  2020.10.15.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2020/10 számában.

Felkelni? Kora reggel? Hogy én? Oh, igen! Fürgén, pörgén kiugrom az ágyból! Fogat mosok, kávét iszok, illemhelyen tartózkodok. Aztán pikk-pakk átgondolom a rám váró feladatokat. De, jaj, már ébredeznek a gyerekek! Szaporán felkelni szuszékok! Hasatokra süt a nap! Ne nézzetek így, ne nyávogjatok, nincs kifogás! Öltözni, táska a hátatokra, addig megkenem a tízórait! Hiszen ma esik az eső, sebaj! Elő a mesefigurás esernyőkkel! Valahogy tegyük széppé a napot, de siessünk, mert jelez az óra, főképpen a templom tetején lévő toronyóra, ám ma csendben van. Biztos elromlott. Hát, kocsiba be, és irány Surány! Tanuljatok, okosodjatok, bandázzatok, de fogadjatok szót, csemetéim, a tanároknak! Intőt, rovót tilos gyűjteni, piros pontok, ötösök korlátlan mennyiségben jöhetnek. Ha négyes, az se baj, csak görbüljön! Szótlanok vagytok, gyermekeim, ami szomorkás arcotokkal párosul, de most nincs időm, mert késésben vagyok! Egyesbe pöckölöm a váltókart, kuplung fel és kövér gáz. A rádióban mehet a reggeli műsor, amin mosolygok, ha vicces, vagy idegeskedem, ha dugót emlegetnek. Aztán hirtelen fékezek, leállok az út szélére, felnézek, megvilágosodok, felgyorsul a szívverésem, jönnek az érzések, kiáltok egy hatalmasat: De hiszen ma szombat van! Hétvége! A gyerekek! ... Szép kis reggel, mondhatom!

Előző oldal SzaGe
Vélemények a műről (eddig 2 db)