Galaktikus uborkák

A jövő útjai / Novellák (580 katt) Carun
  2020.04.10.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2020/3 számában.

Blaze szórakozottan figyelte, amint a kibermacska a söralátéttel játszott a kopott bárpulton. Apró, borotvaéles fogaival már körberágta a reklámszöveget: Egy sör, nem sör! Milyen igaz, gondolta Blaze és intett a kocsmárosnak, hogy jöhet a következő. Lassan kortyolt, miközben a falon függő órát leste. Az halkan tikk-takkolt, a másodperc mutató körbe-körbe járt. Szerette az ilyen retró stílusú kocsmákat; kevés volt belőlük a galaxisban.

- Elnézést uram!

Blaze elkapta tekintetét az óráról, hogy aztán megállapodjon a kocsmáros tésztaképén.

- Hmm?
- Bocsánat a zavarásért, de ha megkérem, ki tudná ezt nyitni nekem?

A pultra helyezett egy fémtetővel ellátott üveghengert. Az üveg címkéjén ez állt: Pedro Papa Pikáns Uborkái.

- Azannya… - kerekedtek ki Blaze szemei. - Csak nem a Földről van?
- De bizony! - A kocsmáros büszkén kidüllesztette mellkasát. - Itt, a Rozsdás Macskában, csakis eredeti alapanyagot használunk a hamburgereinkhez.

Blaze szájában összefutott a nyál és nyelt egy nagyot.

- Tudja mit? A vendégem egyre, ha sikerül kinyitnia.

Blaze szélesen elvigyorodott; a burger igazi ínyencségnek számított szerte az univerzumban. Rámarkolt a fémtetőre és erősen csavart rajta egyet.

- Inkább jobbról-balra próbálja - tanácsolta a kocsmáros.
- Kösz…

Izmai pattanásig feszültek, feje már vöröslött, homlokán apró verejtékcseppek jelentek meg, de a tető egy milliméternyit sem mozdult.

- Velem te nem fogsz kiszúrni, bazdmeg - morogta.

Még háromszor megpróbálta, de nem sikerült. A pulthoz ütögette, de az sem segített. Rázta és anyázta, de mindhiába.

Blaze mindig is hirtelen ember volt, körözték is érte szerte a galaxisban. A fegyverekhez ugyanolyan jól értett, mint az űrhajók szereléséhez; egyszerűen nem hitte el, hogy egy ilyen primitív szerkezet kifog rajta. Pipa volt, de nagyon! A kocsmáros lesajnáló tekintetét látva végképp felment benne a pumpa. Egy gyors mozdulattal előkapta lézerpisztolyát, és rálőtt a befőttesüvegre.

BAMM!

Apró üvegszilánkok és uborka darabok terítették be a pultot, a kocsmárost, de még a kibernetikus bolhafészket is. A macska haragosan fújt egyet, majd fémlábain duzzogva eldöcögött.

- Mi a fenét csinált, ember?! - prüszkölte a tésztaképű, miközben szeméből próbálta kidörgölni a savanyú levet.
- Amit mondott - húzta meg vállát Blaze. - Úgyhogy jön nekem egy hamburgerrel.


***


Megj.: A novellát önszorgalomból írtam Brandon Sanderson Creative Writing órájára (megtalálható a YouTube-on). Meghívott vendége, Mary Robinette Kowal tartott előadást a novellaírásról. A tanulóknak az óra alatt írniuk kellett egy rövid történetet, a megadott szempontok alapján:

- sci-fi
- minimum két szereplő
- 250 szó (ezt túlléptem)
- a karakter egy jockey (zsoké), nálam mechanic jockey (ért az űrhajók szereléséhez)
- a novellában szerepelni kell a coaster-nek (söralátét), esetleg rollercoaster-nek (hullámvasút)
- a karakternek meg kell oldani valamit, ami először nem sikerül neki, de a végén sikerrel jár

Előző oldal Carun
Vélemények a műről (eddig 2 db)