Rövid hír 2

Szépirodalom / Novellák (515 katt) Norton
  2020.01.29.

A szuperhős szövetség szóvivője riportot adott az újságíróknak.

- Álljanak a nyilvánosság elé azok az ügyvédek, akik abból gazdagodnak, hogy elítélteknek kártérítést perelnek ki a kellemetlen börtönviszonyok miatt! - közölte a középkorú férfi határozott hangon.
- Országunk törvényeit a szuperhős szövetség is elfogadta - vitatkozott egy vékony, kék szemű újságírónő. - El kell talán ítélnünk azokat az ügyvédeket, akik csak a munkájukat végzik? Miért vannak akkor a törvények?
- Nem a törvényeket kell néznünk, hanem az igazságot - felelte a szóvivő. - Mi az igazság bajnokai vagyunk! El kell ítélnünk az ügyvédeket, akik bűnözőket képviselnek!
- Ez alapján el kell ítélnünk az orvosokat is, ha börtönviselt embereket műtenek?
- Miért is ne? Miért végeznek ilyen munkát? - kiáltott a szóvivő. - Álljanak a nyilvánosság elé! Akkor legyenek bátrak! És álljanak a nyilvánosság elé azok a szakácsok, akik főznek a rabokra!
- Azért, mert rosszul főznek?
- Nem! Azért mert főznek egyáltalán!
- A szakácsnak nem az a dolga, hogy főzzön?
- Nem mindig! Kérjenek elnézést azért, mert dolgoznak!
- Miért is?
- Mert Etikátlan, erkölcstelen munkájuk van! Rabokat etetni a becsületes emberek pénzén… ugyan már, ezt maga se gondolja komolyan!
- Szóval őket is ítéljük el?
- Igen! - kiáltotta a szuperszóvivő habzó szájjal. - Ítéljük el mindet!
- A törvények szerint…
- A törvények csak dísznek vannak! A kukába velük! Ítéljük el a sok rohadékot! Mindenkit, aki csal, hazudik, milliárdokat lop, és mást se csinál, mint egymásnak ugrassza az embereket!
- Ítéljük el őket?
- Igen! És ítéljük el azokat is, akik munka helyett csak keccsölnek egész nap!
- Szóvivő úr, köszönöm szépen az értékes gondolatait. Most már teljesen meggyőzött engem is.

Vége

Előző oldal Norton