A kis nyírfa története

Szépirodalom / Novellák (465 katt) csabi6669
  2020.01.27.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2020/2 számában.

Az erdő közepén egy kis nyírfa állt. Fiatal, zsenge, zöld levelei voltak. De a kis nyírfának nem tetszettek a zöld levelei. Valami különlegeset szeretett volna.

Egy nap így susogott a szélben:

– Semmit sem szeretnék jobban, mint aranyleveleket!

Amint a kívánság elhangzott, a nyírfa zöld levelei egyszeriben változni kezdtek. Amikor a Nap első sugarai kisütöttek, a kis nyírfa úgy ragyogott, mint a színarany.

Egy túrázó ámulva érintette meg az arany leveleket. Azután néhányat letépett és eltette a zsebébe.

– Ez szemtelenség – mondta bosszúsan a kis nyírfa, de semmit sem tehetett.

Később egyre több és több ember érkezett mindenfelől, csodájára jártak a kis nyírfának. Mindenki akart legalább egyet az aranylevelekből.

– Miért is akartam aranyleveleket? – kesergett szomorúan a kis nyírfa és nagyon boldogtalanul érezte magát. Ám az arra süvítő szél meghallotta panaszát, és gyengéden ide-oda rázogatta. Az aranylevelek, mint a földre hulltak, és egyszeriben összeszáradtak. Így a kis nyírfa ágai csupaszon maradtak. De már nem bánkódott emiatt.

A tavasz első napján, amint a napsugár ismét előbújt, a zöld levelek újra megjelentek a csupasz ágakon. És már nem bánta, hogy újra zöld levelek díszítették őt.

Előző oldal csabi6669
Vélemények a műről (eddig 1 db)