Amikor bezár az Auchan

Neoprimitív / Írások (529 katt) Petya
  2019.12.26.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2019/12 számában.

Nocsak!

Történnek a világon furcsaságok, amire senki nem számít. A szupermarketekben is van rá példa. Irtózatauchan jó bulik kerekednek, és nincs senki, aki beszámolhatna róla. Miután leszáll az éj, főleg karácsony közeledtével. Amikor az emberek elhagyják a bevásárlóközpontot, és nem marad senki, aki felfigyelhetne a történésekre.

Hideg pénzügyi kalkuláció helyett apró szeretetmorzsák szóródnak szanaszét, rabszolgatartó mentalitás helyett emberséges megközelítés lengi be a légkört. De legalábbis cukiság van ezerrel. Mindezt nem az emberek, hanem a termékek produkálják. Íme, a produktum produktuma.

Imádnak megelevenedni, ha nincs ember a közelben, akkor nagyon virgoncak ám! Övék a színpad, végre azt csinálnak, amit csak akarnak! Véget ér a hosszan tartó egy helyben állás, a kilátástalan robot! Végre a szórakozásé a főszerep!

Nemcsak a pillanatragasztó jókedve ragadós. A laptop szíve túlmelegszik, amitől rögtön lefagy. A sör felrázódik és a világból is kifut, amin a narancsot tartó háló iszonyat jót szakad. A fonálgombolyag keze messzire elér, keresztapa módjára behálóz mindent, amit ér. A jégkrém fagyott szíve olvadásnak indul, és elcsöppen a gyönyörtől. Az alma, a paradicsom és a pritaminpaprika irul-pirul, ezt látva a tvpaprikát elfogja a sárga irigység. A zöldalma betegre aggódta magát egész évben. Ám a banán felvilágosította, lehet még ennél is görbébben látni a világot. A logón szereplő díszpinty csiripelve száll a felértékelt leértékelések között. A férfiosztály alsóneműi magukból kivetkőzve hívják táncba a női fehérneműket, amik nem győznek elszaladni a viseltes szagorgia elől. A Chocapic éljenzi önnön létrejöttét a fiktív búzamezőn. Az ásványvizeket nyakon öntötte a felismerés, hogy több száz, sőt, ezer méter mélyről származnak. A hell és a monster kirobbannak az energiától, melyet az elhullajtott visszajáró pénzérmén vezetnek le. A jet dugók összefeküdnek a csatlakozó nyílásokkal, melyet a pendrive-ok irigykedve lesnek.

A kamerák mindezt lencsevégre kapják, a nyomtatók pedig szolgai módon sokszorosítják a felvételeket. A dezodorokat felfújt hólyagoknak bélyegzik a hagyományos szappanok, akiket viszont a testápolók tartanak ódivatúnak. A rasszista kinder tojást meglepetten hasítja ketté a tény: kívül fekete, belül fehér. A kemence és a tűzhely sülve-főve együtt vannak, a tejes kifli és a vizes zsemle pedig vallja: Ajándék cipónak ne nézd a korpát. A kerti eszközök sorra lapátra teszik a gereblyéket, a rendzavarók közt a motoros láncfűrész vág rendet. A fröccsöntött Darth Vader óriás figura azt ismételgeti gombnyomásra, hogy vele van az erő, azonban ehhez a kalocsai erőspaprikának is lenne egy-két szava. A döntés jogát, nevezetesen, hogy ki az erősebb, a digitális szobamérlegre bízták volna, ha nem akasztja ki a helyzet súlya. A rövid italok hosszú ideig töménytelen mennyiségben hajtogatják egymást, mígnem megitták a levét. A torzsalkodás közepette rájöttek, a karalábé legfinomabb része maga a torzsa. Az ívás a pontyoknak is bejött. Fejbecsapva pihentek akvárium-jakuzzijukban. A multivitamin immunrendszere megkopott a sötétbe zárva. Mindeközben a hűtőben vígan élnek Tejtermék, a kólában pedig Buborék...

A folytatás pedig egészen a következő estig várat magára, ugyanis egy polcszervizes felbukkanása véget vetett a bulinak. Szegény nem győzött rendet tenni a visszáruk közt. De a buli már csak ilyen.
Csupán azt szeretném tudni, vajon kitől tanulták ezek a termékek ezt az elevenséget?

Előző oldal Petya
Vélemények a műről (eddig 2 db)