Egy irodista balesete

Horror / Novellák (614 katt) Dave Stark
  2019.07.02.

New York, hétfő reggel, 7 óra 35 perc: Mr. Smith az ötödik ébresztője után ébredt csak fel hatalmas fejfájással, mivel éjjel kicsit többet ivott a kelleténél… vagy csak nem bírt meginni két pohár bort lerészegedés nélkül. Ránézett az órára. „Basszus, el fogok késni!” Kiugrott az ágyból egyesen a mosdó felé tartva az irányt.

7 óra 42 perc: túl volt azon, hogy a WC-jét telehányja, a kócos haját nagyjából megfésülje, és úgy-ahogy megborotválkozzon. Reggelit és a kávézást már csak a kocsijában tudta volna elintézni.

7 óra 47 perc: sietve felöltözött, de a nyakkendője egyelőre megkötetlen maradt, de majd vezetés közben megköti, legalábbis így gondolta. A pirítósát is odaégette. „Remek, jól kezdődik ez a reggel is!”. Reggelinként másik gyors megoldás lett volna neki a müzli, csak az pont nem volt neki otthon. Lefőtt a kávé és beleöntötte a termoszába, amit előzőleg fejvesztve keresett a szekrényben.

7 óra 52 perc: beugrott a kocsijába és elindult kertvárosi házának lehajtójáról. Egyelőre úgy tűnt, hogy zökkenőmentes lesz az útja, de mire beért a városba, belekerült néhány kisebb dugóba. Vezetés közben hallgatta a rádiót, de pont valami nyálas popslágert adtak le, egyből le is kapcsolta. „Normális zenét sem tudnak már leadni ezek a hülyék?”

7 óra 59 perc: 1 perc volt már csak a munkakezdésig, padlóig nyomta a gázt és egymás után előzgette az autókat. Vadul szürcsölgette a termoszos kávéját, amikor éppen áthajtott kátyún és csomó kávé pont a zakójára és az ingjére fröccsent. „Óh, hogy az a…”, Mr. Smith keresztény volt, ezért a nagyon csúnya beszédet igyekezte elkerülni.

8 óra 2 perc: már maga előtt látta az irodaházat, ahol dolgozott, kb. 700 méter lehetett már csak hátra. A nyakkendő! Elfelejtette megkötni. „Egyenes az út, nincsenek kanyarok, nem kell a kormány.” Miközben a nyakkendőjét kötögette, a tükörben nézte magát, csak nem vette észre, hogy szemből egy kamion jön nagy sebességgel, ami maga alá is temette.

8 óra 4 perc: A Fifth Avenue-n halálos kimenetelű baleset történt. Egy tartályt szállító kamion a felismerhetetlenségig roncsolt egy személygépjárművet a benne ülő utasával együtt, aki a helyszínen életét is vesztette. Aznap reggel nem csak a kávé fröccsent ki Mr. Smith ingéjre és zakójára.

Előző oldal Dave Stark
Vélemények a műről (eddig 2 db)