Demokrácia prezentáció

Szépirodalom / Novellák (762 katt) Milton Gray
  2018.01.20.

Egy ekvivalens történet:

A cégigazgató idegesen jár és kel az irodájában.

- Nagy baj van, igazgató úr?- kérdezi egy idő után a titkárnője.
- A szakszervezetissel és a jogtanácsossal keveredtem vitába a demokrácia fogalmának megértése kapcsán. Szerintem a demokrácia a többség akaratának érvényesülése a kisebbség akaratával szemben.
- Így van, igazgató úr, így gondolom én is. Mi az, amit nem értenek az urak?
- Majd mindjárt meglátjuk. Kérem, hívja az irodámba őket.

Néhány perc múlva a jogtanácsos és a szakszervezetis is megérkezik, és zárt ajtók mögött folyik a vita. Negyed óra elteltével az igazgató kiszól a titkárnőnek.

- Margitka! Kérem, jöjjön be.

Amint belép az irodába, az igazgató hellyel kínálja, majd a jogtanácsos és a szakszervezeti titkár mögé lépve a következőket mondja.

- Átgondolva az előbb említett témát, arra az elhatározásra jutottam, hogy maga, Margitka, le fog feküdni velem.
- No de, Igazgató úr! Kikérem magamnak! Férjem van, gyerekeim vannak! Nem is értem, hogyan gondolja! - ugrik fel dühödten a nő, ám az igazgató nyugodtan folytatva a jogtanácsoshoz fordul.
- Ez ellen van önnek bármi kifogása?
A jogtanácsos rövid gondolkodás után halvány mosollyal a szája szegletében rábólint.
- Nem! Nincs kifogásom.
- És Önnek? - fordul a szakszervezeti titkárhoz.
- Nem. Nekem sincs. A közvetlen emberi kapcsolatok javíthatják a munkahelyi légkört - bólogat nagy határozottsággal.
Az igazgató ekkor a titkárnő felé fordul.
- Látja, kedves? Ez a demokrácia. A többség akarata érvényesüljön a kisebbségével szemben.
S amikor a szerencsétlen nőt már a sírás környékezi, közelebb lép, és zsebkendőt nyújt felé.
- Ne haragudjon, ez csak egy játék volt, hogy az uraknak szemléltessem a demokrácia félreértelmezésének következményeit.

Előző oldal Milton Gray
Vélemények a műről (eddig 1 db)