Kretének bolygója

Külvilág / Közélet (1867 katt) Norton
  2017.11.22.

Az üveghegyen és a gyémántcsirkén túl, egy messzi-messzi galaxisban volt egy furcsa bolygó. Retardált kretének éltek rajta.

Éjt nappallá téve mást se csináltak, mint élhetetlenné tették a saját környezetüket. Mérgezték az ivóvizet, pusztították a fákat és szennyezték a levegőt. Rengeteg káros gázt küldtek a légkörbe, ami többek között globális felmelegedést okozott. A már amúgy is forró helyeken aszályok alakultak ki, aminek következtében kiszáradtak a kutak, a folyók, és terméketlenné váltak a földterületek.

Az egyik nagyhatalom tekintélyes vezére ekkor megoldást keresvén a problémára, kijelentette, hogy globális felmelegedés valójában nincs, és nyugodtan tovább lehet szennyezni a környezetet. A tudósok ezek szerint csak azért riogatnak, mert unatkoznak, és amúgy is legyünk pozitívabbak, mert amiről nem veszünk tudomást, az olyan, mintha nem is létezne.

Ha valaki beteg, az csak azt hiszi, hogy beteg - valójában azonban egészséges. Ha valaki meghalt, az csak azt hiszi, hogy meghalt. Minden rendben van tehát, mert ha jó sokan egészségesnek képzelik a bolygót, akkor az az is lesz.

Persze ez az elképzelés közel sem oldotta meg a globális felmelegedést, vagy az aszályokat, csak arra volt jó, hogy még több bajt okozzon.

Mert a valóságot nem érdekli az emberek hülyesége.

Az elsivatagosodott helyeken élőknek nem volt élelmük, ivóvizük, és egyre gyakoribbak lettek a háborúk is. Az őrült vallási vezetők ekkor azt találták ki, hogy akit csak lehet, azt erőszakkal az ő hitükre kell kényszeríteni, vagy meg kell ölni, és akkor minden szép és jó lesz, mert az istenük akkor segít majd rajtuk. Persze ez az elképzelés közel sem oldotta volna meg a globális felmelegedést, vagy az aszályokat, csak arra volt jó, hogy még több szenvedést és fájdalmat okozzon.

Mert a valóságot nem érdekli az emberek hülyesége.

A kegyetlen háborúk mellett továbbra sem volt élelem és elegendő mennyiségű ivóvíz, az állandó életveszély pedig egész tömegeket kényszerített elvándorlásra.

Egy másik kontinensen volt néhány gazdagabb ország, ahol azt gondolták, hogy ha mindenkit befogadnak, akkor majd minden szép és jó lesz. Persze ez az elképzelés közel sem oldotta volna meg a globális felmelegedést, vagy az aszályokat, csak arra volt jó, hogy még több konfliktust okozzon.

Mert a valóságot nem érdekli az emberek hülyesége.

Ahogy egyre többen érkeztek a befogadó országokba, azok úgy ébredtek rá lassan arra, amire már a legelején is rá kellett volna jönniük: hogy nem tudnak mindenkit befogadni. Ekkor arra gondoltak, hogy bár ők akartak mindenkit befogadni, fogadjanak be mások is embereket. Persze mégse „mindenkit”, csak egyeseket. Azt gondolták, hogy majd más országok is ugyanolyan befogadóak lesznek, mint ők, és az majd mindent rendez. Persze ez az elképzelés közel sem oldotta volna meg a globális felmelegedést, vagy az aszályokat, csak arra volt jó, hogy még több konfliktust okozzon.

Mert a valóságot nem érdekli az emberek hülyesége.

Voltak azonban olyan országok, akik határozottan elzárkóztak az idegenek befogadásától, és más megoldások után néztek. Volt ahol „rájöttek” arra, hogy ha egy ember arcát óriásplakátokon kirakják a közterekre, és azt az illetőt jó sokan gyűlölni kezdik, akkor az majd segít a bajokon. Mert minden bajnak ő az okozója. Persze ez az elképzelés közel sem oldotta volna meg a globális felmelegedést, vagy az aszályokat, csak arra volt jó, hogy még több konfliktust okozzon.

Mert a valóságot nem érdekli az emberek hülyesége.

De mégiscsak rá kellett valakire fogni a problémákat, mert ha „ismerjük” a problémák forrását, akkor máris megnyugodhatunk, hisz semmi baj nincs. Kell egy mumus, aki mindenért felelős.

Volt idő, amikor egy egész népet akartak kiirtani, mert mumust láttak benne. Ez körülbelül olyan mentalitás, mintha abban hinnénk, hogy mindenről a töltőtollak tehetnek, és ha megsemmisítjük a töltőtollakat, akkor minden szép és jó lesz. Még finoman szólva is teljesen „elvont” gondolkodás az ilyen.

Persze egy hasonló elképzelés közel sem oldotta volna meg a globális felmelegedést, vagy az aszályokat, csak arra volt jó, hogy még több konfliktust okozzon.

Mert a valóságot nem érdekli az emberek hülyesége.

Ám az összes ilyen, és még furcsább „megoldás” a kretén bolygó vezetőitől származott. És ezen a retardált égitesten még mindig szép számmal vannak, akik azt hiszik, hogy a „bölcs vezérek” mindenre tudják a megoldást. Talán ezt hitették el velük az iskolában. És aki ebben hisz, az ettől érzi biztonságban magát.

Persze ez az elképzelés közel sem oldja meg a globális felmelegedést, vagy az aszályokat, csak arra jó, hogy még több bánatot okozzon.

Mert a valóságot nem érdekli az emberek hülyesége.

A valóság pedig az, hogy a retardáltak bolygója egyre gyorsuló iramban tart egy hatalmas katasztrófa, vagy a totális megsemmisülés felé, és ember nincs, aki ezt megállítaná, mert a „bölcs vezetők” valójában egyáltalán nem bölcsek, és ők sem ismerik a problémák megoldását. Ezért ringatnak mesékbe másokat.

Ám a valóságot továbbra sem érdekli az emberek hülyesége.

Vége

Előző oldal Norton
Vélemények a műről (eddig 2 db)