Az Európa-rejtély / Europa Report

Külvilág / Mozijegy (975 katt) Jimmy Cartwright
  2017.06.02.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2015/6 számában.

amerikai sci-fi, thriller (2013) – 90 perc

Bár elsőre azt is gondolhatnánk a címből, de mégsem a földi kontinensről van szó. Egy nemzetközi kutatócsoport érkezik a Jupiter negyedik legnagyobb holdjára, melynek Europa a neve, hogy kiderítsék, van-e ott bármiféle élet. Amellett, hogy valóban van benne némi pszicho-horror, meg egy-két „érdekes” dolog, ez tényleg Hard SF. Az űrhajó kameráinak felvételei és a Földön készült interjúk között, és időben is oda-vissza váltva, dokumentumfilm-jelleggel láthatjuk az eseményeket, amelyeknek a kellős közepébe csöppenünk.

Ott kapcsolódunk be, hogy az űrhajó legénységének egyik tagja, James Corrigan (Sharlto Copley) meghal, és nem tudják értesíteni a családját, mert elvesztik a kommunikációt. Természetesen úgy döntenek, hogy folytatják a küldetést. Persze ezen kívül is számos más problémába futnak bele, amelyet meg kell valahogyan oldaniuk. Hogy a sok viszontagság ellenére teljesítik-e a küldetést, ahhoz nyilván meg kell nézni a filmet. Én jó szívvel ajánlom.

Előző oldal Jimmy Cartwright