The Lazarus Effect

Külvilág / Mozijegy (931 katt) Jimmy Cartwright
  2017.05.20.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2015/5 számában.

amerikai horror, sci-fi, thriller (2015) – 83 perc

Sokszor felmerült már a kérdés, hogy a tudósok játszhatnak-e Istent. Ez a film is valahonnan ettől a kérdéstől indul, mivel néhány egyetemi orvostanhallgató azon kísérletezik, hogy miként hozzák vissza a halottakat. Egészen pontosan halott állatokat. Addig fáradoznak és kutatnak, amíg végül megtalálják a módját, ám az eredmény nem teljesen az, mint amire számítottak. Zoe (Olivia Wilde) és Frank (Mark Duplass) vezetik a kutatást, amelyet a Werner-Goss Biotechnical ösztöndíjából végeznek, amelyben Niko (Donald Glover) és Clay (Evan Peters) van a segítségükre. Az áttörés után új dokumentarista érkezik a csapatba, Eva (Sarah Bolger), mivel a régi besokallt. A konfliktust azonban mégis a Crylonis Pharmaceutical indítja el, mivel többségi tulajdonosává válik a Werner-Goss Biotechnicalnak, és viszik a teljes kutatási anyagot.

Nem csak komoly morális kérdéseket boncolgat a film, hanem arra is keresi a választ, hogy mi van a halál után, és az hogyan befolyásolja az életünket, ha onnan visszatérünk. Mindezt persze olyan köntösben, hogy közben frászt kapunk. Ám annak, aki szereti a tudományos kérdéseket borzongással keverni, ez a film nemigen okozhat csalódást.

Előző oldal Jimmy Cartwright