Air / Légszomj

Külvilág / Mozijegy (954 katt) Jimmy Cartwright
  2017.06.07.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2015/5 számában.

amerikai sci-fi, thriller (2015) – 95 perc

Az emberiség vezetői nem tudnak nyugton maradni, így önnön hatalmuk fitogtatásával lényegében véget vetnek a világnak. Persze vannak kiválasztott túlélők, akik mélyen a felszín alatt létrehozott bunkerekben, hibernált állapotban várják, hogy a levegő újra belélegezhető és a felszín ismét lakható legyen. Rájuk, és az őket életben tartó gépekre felügyel többek között Bauer (Norman Reedus) és Cartwright (Djimon Hounsou), a két karbantartó. Alapvetően ők is hibernált állapotban vannak, és csak bizonyos időközönként, akkor is csak két órára elegendő levegővel ellátva végzik feladatukat. Ám pszichológiailag még ez is megterhelő, így természetesen jönnek a problémák és a konfliktusok.

Úgy látszik, újabban divat lassabb lefolyású filmeket gyártani, mert ez sem robog, mint a gyorsvonat. De ez talán nem is baj az efféle filmeknél, hiszen így hagyják kibontakozni a karaktereket, megérteni a történéseket, az okokat és miérteket. Van idő beleélni magunkat a helyzetbe, végiggondolni a karakterek motivációját. Egyáltalán: van időnk gondolkodni a film közben, és bizony van is miről. Érdekes, fordulatos, szerethető történet.

Előző oldal Jimmy Cartwright