Tekerd vissza, haver! / Be Kind Rewind

Külvilág / Mozijegy (971 katt) Jimmy Cartwright
  2017.05.07.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2014/7 számában.

Amerikai vígjáték, dráma ( 2008 ) – 102 perc (12 év felett)

A videotékák 2008-ra vagy váltottak DVD-re, vagy bezártak. Mr. Fletcher (Danny Glover) is egy videotékát vezet a New Jersey-i Passaic-ban, aminek a neve Be Kind Rewind. Ám esetünkben nemcsak maga a videotéka van veszélyben, hanem a nagyszabású városfelújítás miatt maga az épület is, ahol Mr. Fletcher lakik. Hatvan napja van a kiköltözésre, hacsak nem történik valami csoda. Ráadásul közbejön számára egy találkozó is, amelyen a város nevezetességére, az 1930-as évekbeli jazz-zenész Hájas Thomas Waller-re emlékeznek meg – aki a legenda szerint ugyanabban az épületben született. Ezért Mr. Fletcher Mike-ra (Mos Def) bízza az üzletet néhány napra, és ugyan mikor következne be a katasztrófa, ha nem ekkor? Jerry (Jack Black), a közeli autószerelő-műhely tulajdonosa megpróbálja szabotálni a műhelye közvetlen közelében lévő erőművet, amely állítása szerint agydaganatot okoz, ám baleset éri; mágnesesé válik, minek következtében – néhány kevés kivételtől eltekintve – letörli a videotéka filmjeit. Ám támad egy ötletük: újraforgatják a letörölt filmeket. Ez váratlan sikert hoz a tékának, mindenki a „svédelt” filmeket kezdi keresni...

Kellemes humorú, keserédes vígjáték, de szerethető. Jack Black rajongók számára természetesen kötelező darab. Ha pedig valaki további „sweded” filmélményekre vágyik, csak keressen rá YouTube-on. Lesz pár találat. :-)

Előző oldal Jimmy Cartwright