Világvége / The World's End

Külvilág / Mozijegy (1013 katt) Jimmy Cartwright
  2017.04.29.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2014/2 számában.

Angol akció-vígjáték (2013) – (16 év felett)

Kezdjük talán ott, hogy: Haláli hullák hajnala; Vaskabátok; Fuss, dagi, fuss!; Paul. Simon Pegg és Nick Frost párosa egy újabb szórakoztató remekművel állt elő, ami a Világvége címet kapta, természetesen nem véletlenül. A legutóbbi (decemberi) Mozimorzsákban már volt szó arról, hogy Hollywood miként képzeli el a világvégét (Itt a vége), most ugyanezt megtudhatjuk eme két angol úriembertől is. Vagy mégsem?

Gary (Simon Pegg), Andy (Nick Frost), Stewen (Paddy Considine), Peter (Eddie Marsan) és Oliver (Martin Freeman) gyermekkori jóbarátok, akik annak idején természetesen sok hülyeséget csináltak. Azóta persze felnőttek, volt, aki vitte valamire az életben közülük, volt, aki nem, s olyan is akad, aki ugyanolyan maradt. Egy dolgot szalasztottak el fiatalon: a Golden Mile sörtúrát, amely Newton Heaven mind a 12 ivóját érinti, s amelynek a végcélja a The World's End nevű hely. Pontosabban nem szalasztották el, csak nem sikerült befejezni. Így jött az elvonón lévő Gary ötlete, hogy bő 20 évvel az elszúrt túra után összehívja a régi haverokat (ismerős ötlet?), hogy most a végére járjanak a túrának.

Persze a hely, a szülővárosuk már némileg megváltozott, de az újrakezdett túrán azért több ismerőssel is találkoznak. Többek között a középiskola egyik jó fej tanárával, Guy Shepherd-del (Pierce Brosnan). A dolog egész jól halad, s már-már unalmassá is kezd válni, ahogy kocsmáról-kocsmára haladva döntik le a fél literes söröket, és melléjük némi kísérőt. Ám nagyjából ezen a ponton szerencsére olyan váratlan fordulat következik be, amely a film végéig számos izgalmat hoz.

Előző oldal Jimmy Cartwright