Bosszútól fűtve / Dead Man Down

Külvilág / Mozijegy (969 katt) Jimmy Cartwright
  2017.03.15.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2013/8 számában.

amerikai akció, krimi, dráma (2013)

Victor (Colin Farrell) beépült a helyi maffiafőnök bandájába. Victor határozott, megbízható és konkrét célja van. Victor nem rendőr. Beatrice (Noomi Rapace) kozmetikus volt, de autóbalesetet szenvedett egy részeg sofőr miatt. Most Victor szembeszomszédja, s ezt kihasználva ki is kezd vele. Ám Beatrice-nek ezzel célja van, ugyanis szemtanúja volt, ahogyan Victor megöl egy embert, így azt tervezi, hogy megöleti vele azt, aki tönkretette az életét. Ez Victort egy kissé zavarja, de végül megfigyelés alá vonja a gázolót. Közben persze a saját tervétől sem tér el, s akkurátusan bonyolítja annak végrehajtását. Kiderül, hogy Victor magyar, hogy valójában nem is Victornak hívják, mi több, kapcsolatban áll olyan emberekkel is (többek között egy Andrással), akik a célja eléréséhez szükséges felszereléseket beszerzik.

Nem sok ilyen film van, ahol magyar a főhős, azonban ez véleményem szerint egy igazán jól sikerült darab. Valahogy jó látni, hogy egy hazánkban, katonai kiképzésben részesült, ám az USA-ban boldogulni kényszerülő kisember hogyan darálja le az oly büszke amcsikat.

Előző oldal Jimmy Cartwright