Pista bácsi moziba megy

Neoprimitív / Pista bácsi (995 katt) Kapitány
  2016.12.26.

Egy régebbi neoprimitív írásom...

Pista bácsi egy napon kerékpárjával hazafelé tekervén a helyi mozi előtt haladt el. Mivel nem hajtott túl gyorsan, ezért volt ideje arra, hogy felületesen szemügyre vegye a mozi üvegezett vitrinjeiben található plakátokat. A tucatszámra készített amerikai akciófilmek reklámjai különösebben nem keltették fel érdeklődését, de volt egy, melyet figyelemre méltónak talált.

A plakát egy behavazott, sűrű erdőt ábrázolt, melyen egy elhagyatott, járatlan út vezetett keresztül. Pista bácsi - természetkedvelő ember lévén - jobban megnézte az említett képet, majd elolvasta a filmben szereplő színészek névsorát. A plakát és a szereplők alapján Pista bácsi úgy gondolta, hogy érdemes megtekinteni a filmet. Eme döntés meghozatala után felszállt kerékpárjára, és hazafelé vette az irányt.

Este fél nyolc körül Pista bácsi elindult a moziba; a pontosság elsőrendű volt az általa fontosnak tekintett értékek között. Háromnegyed nyolckor célba is ért, lezárta kerékpárját, majd beállt a jegypénztár előtt várakozó - mindössze néhány főből álló - sorba. A jegy 400 forintba került, amit Pista bácsi egy kicsit sokallott, de úgy gondolta, hogy a film megtekintése során szerzett élmény megér egy ekkora összeget. Ezután a büfében vásárolt egy dobozos kólát - ami megítélése szerint szintén elég sokba került -, majd átadta jegyét a jegyszedőnek ellenőrzés céljából, ezután pedig bement az előadóterembe, és helyet foglalt a jegye által meghatározott, lenyitható ülésen.

Rövid idő elteltével elsötétedett a terem, és kezdetét vette az előadás. A film körülbelül 2 óráig tartott (mialatt Pista bácsi elfogyasztotta a büfében vásárolt kólát), és teljességgel megfelelt Pista bácsi várakozásainak. A film végeztével Pista bácsi felkelt fapados ülőhelyéről, és kiment a moziból. Ezután kerékpárja számzárján beállította a megfelelő kódot, kinyitotta a zárat, bekapcsolta a kerékpár világítását, majd hazafelé indult.

Kerékpározás közben (pozitív filmélményének hatása alatt állva) azt gondolta, hogy a közeljövőben ismét el fog jönni a moziba.

Előző oldal Kapitány
Vélemények a műről (eddig 1 db)