Pista bácsi és az UFO-k

Neoprimitív / Pista bácsi (953 katt) Kapitány
  2017.01.05.

Egy napon Pista bácsi estefelé bekapcsolta a televíziót. Éppen egy érdekes filmet tűztek műsorra. A film az USA-ban játszódott, az UFO-k által végrehajtott emberrablásokról szólt. Pista bácsi nagy érdeklődéssel nézte végig a filmet, a téma új volt neki, mivel sohasem foglalkozott természetfölötti jelenségekkel, azaz olyan eseményekkel, amelyeket a tudomány (Pista bácsi számára a NAGYBETŰS TUDOMÁNY) mai állása szerint nem tudunk megmagyarázni. A film után egy rövid vitaműsorban természettudósok és ufológusok vitatták meg az adott problémakört. Pista bácsi számára nem derült ki egyértelműen, hogy léteznek-e UFO-k, avagy nem. Így az aznap látott műsor után kétségekkel telten tért nyugovóra.

Az elkövetkező napokban Pista bácsi keményen dolgozott a gyárban, így nem volt ideje arra, hogy visszagondoljon az említett filmre. Egy pénteki napon viszont, amikor is kevesebb volt a munka a gyárban, Pista bácsi szabadnapot vett ki, és elment a helyi könyvtárba. Itt UFO-kutatással kapcsolatos könyvek után érdeklődött, de sajnos csak néhány régebbi könyvet kapott, amelyek teljességgel elutasítóan nyilatkoztak az UFO-k létéről. A könyvtáros azt tanácsolta Pista bácsinak, hogy először olvassa el a kapott műveket, és ha továbbra is érdeklődik a téma iránt, esetleg az UFO-król pozitívan nyilatkozó könyveket szeretne olvasni, akkor keresse fel a város központjában található könyvesboltot.

Pista bácsi megköszönte a segítséget, és hazament. A pénteki nap és a hétvége a szokásos kiskerti teendők elvégzése után olvasással telt el. Pista bácsi mást várt a kapott könyvektől, de a könyvtáros figyelmeztetése után nem volt olyan nagy a csalódás. Ezért hétfőn, miután befejezte a munkát, visszavitte a könyveket a könyvtárba, majd a könyvesbolt felé vette az irányt. A könyvesboltban dolgozó hölgy igen kedvesen fogadta, és ajánlott Pista bácsinak néhány könyvet, melyek az UFO-témában alapműnek számítanak. Pista bácsi először is elhűlt az árak láttán, de végül győzött a kíváncsiság: megvásárolta a szóban forgó írásokat, ezután pedig hazakerekezett.

Az elkövetkező napok ismét munkával teltek, de Pista bácsi minden estéjét olvasással töltötte. A munkahelyen fel is tűnt a munkatársainak, hogy Pista bácsi igen fáradt, érdeklődő kérdéseikre Pista bácsi csak annyit mondott:

- Az UFO-król olvasok néhány igen érdekfeszítő könyvet!

Erre általában zavart hümmögés volt a válasz. Pista bácsit eddig világosan gondolkodó, racionális embernek ismerték, s lám, most ilyen áltudományos dolgokkal foglalkozik! Mivel tisztelték Pista bácsit, ezért nem gúnyolták ki, mindössze egy kis nevetéssel jutalmazták eme új hóbortját. Így telt el a következő hét is, ezután Pista bácsi elolvasta a megvásárolt könyveket, s ezután az éjszakákat ismét alvással töltötte, mint azelőtt mindig. Hosszú ideig nem is történt semmi különös, míg egy nap...

Pista bácsi már régóta dolgozott a gyárban, de általában nappali műszakban. A kérdéses napon viszont egyik munkatársát kellett helyettesítenie, mégpedig éjszakai műszakban. Leszállt az éj, s a munka a megszokott mederben folyt. Egyszer az egyik dolgozó kisétált a gyárudvarra, hogy szívjon egy kis friss levegőt. Rövid idő múlva izgatottan futott vissza, és felkiáltott:

- Gyertek, ezt látnotok kell!

Pista bácsi és munkatársai nem tudták, hogy miről van szó, de rájuk is átragadt az izgalom, és kirohantak a gyárudvarra. Felnéztek az égre, és meglátták az UFO-t! Ott szárnyalt a magasban, fénylően, nem adott ki semmilyen hangot, egyszóval csodálatos látvány volt. Pista bácsi elragadtatottan mondta:

- Hát mégis igaz!

A munkatársak ekkor már nem nevettek Pista bácsin, hanem elbűvölten figyelték a nem mindennapi jelenséget. Néhány perc múlva eltűnt az UFO az égboltról, a dolgozók pedig visszatértek munkájukhoz, de az esetet másnapig sem tudták feldolgozni magukban.

Az esemény még napokig beszédtéma volt a gyárban. A gyár többi alkalmazottja, azaz akik nem dolgoztak aznap este, érdeklődéssel hallgatta a szemtanúk elbeszélését.

Az eset után néhány nappal megjelent egy cikk a helyi újságban, "Nem UFO volt!" címmel. Mivel a jelenséget sokan látták aznap, nem csak Pista bácsi és kollégái, hanem más emberek is, ezért izgatott volt a hangulat a városban, ezért a helyi lap közölte a hivatalos véleményt, miszerint a szemtanúk egy repülőgépet láttak. A többség valóban meg is nyugodott a cikk elolvasása után, de Pista bácsi tudta, mi az igazság...

Előző oldal Kapitány