A hetedik

Külvilág / Lidércfény (1910 katt) Lidércfény HQ
  2010.11.29.

A "7" szinte minden kultúrában valamiféle misztikus szám. Gondoljunk csak a legendák hétfejű sárkányaira, a hunok hét vezérére, a világ hét csodájára, a hét bölcsre, a hét fő erényre, s a hét főbűnre, a hét szabad művészetre, vagy arra, hogy a szivárvány is hét színből áll. Hosszan lehetne még persze sorolni, hol és milyen minőségben fordul elő a hetes szám. Esetünkben azonban éppen azt jelenti, hogy a Lidércfény elérkezett a hetedik évéhez, s az évfordulókor szokásos éves értékeléshez.

Lássuk hát, mi is történt a legutóbbi évforduló óta.

A 2003-as indulástól ezidáig több, mint 187.486 látogatója volt az eredeti oldalunknak, s idén ebből 32.314-en voltak ránk kíváncsiak. Publikálóink száma 2010-ben is tovább bővült, jelenleg 379 alkotó, eleddig összesen 4426 műve olvasható, látható az eredeti oldalon. A tavalyi beszámoló óta azon tehát 49 alkotóval bővültünk, és 412 új alkotást jelentettünk meg, mely utóbbi naponta 1,12 db-ot jelent. Mindezen műveket 1.466.283-szor tekintették meg a látogatók, vagyis a legutóbbi értékelő óta majdnem 298.179-el nőtt ez az adat. A 15 legtöbbet publikált író listája idén sem sokat változott. A 15 legrégebben nézett mű listája szerencsére továbbra is folyton változik, amelyek közül jelenleg augusztus 13-án nézték meg legutóbb Strahalov: Éretlen szeretet című alkotását.

Augusztusban útjára indítottuk a sokkal fejlettebb, második generációs Lidércfényt, amelyet eleddig 3413-an látogattak meg. Ide már 41 alkotó regisztrált, s nem csak régi, hanem új arcok is. Ők eddig összesen 410 alkotást publikáltak itt. Ezeket a műveket 7419-szer tekintették meg a látogatók.

Így tehát az idei évben összességében 35.727 látogatót és 301.590 megtekintést zsebelhettünk be. Ez a tavalyi adatokhoz képest (kb. 28.100 látogató és 200.000 megtekintés) mindenképpen növekvő tendenciát mutat.

A Lidércfény Rádió adásainak száma az utóbbi egy évben öttel nőtt, bár szám szerint csak a 7., 8., és 9. adások jelentek meg, azonban a 7. három részben. Sorrendben a 2009-es II. Egy Fantasztikus Nap hanganyagai, a 2010-es Távoli Világok Arcai két előadása, valamint a 2010-es HungaroConon, Nemere Istvánnal készült interjúnk.

Lezárhattunk egy újabb sikeres pályázatot is, amelyben arra kértük a bátor írókat, hogy mutassák be nekünk, s az olvasóközönségnek, milyen is egy sötét varázsló élete, s egyáltalán, hogyan vált azzá. Ezzel kapcsolatban megtartottuk első, hivatalos, személyes díjátadónkat is az idén első alkalommal megrendezett Szíriusz Scifi Napok keretein belül.

Komoly fejlődésen ment keresztül a Lidércfény AKF is, nem csak külcsínyben, hanem tartalmában is. Az idei évben igyekeztünk színes, már-már magazinszerű olvasnivalóval jelentkezni, s a novellák, versek, könyv- és filmajánlók, zenerovatok mellett rendre beszámoltunk azon eseményekről, amelyeken részt vettünk.

A kisebb, rövidebb videók készítését sem hagytuk abba, sőt, megdupláztuk a tavalyi termést, hiszen 2010-ben 4 videó is felkerült az oldalra. Elsőként egy előzetes kedvcsináló a készülő Zombibábfilmből. Másodikként a Lidércfény rövidített előadása a II. Egy Fantasztikus Napon. Harmadikként a 2010 tavaszán megrendezett Star Wars klubnapról. Végül negyedikként a Szíriusz Scifi Napokra és a HungaroConra készült bemutatkozó videónk.

Rendezvények, klubnapok, események

Még a tavalyi év végén vettünk részt meghívottként, médiatámogatóként a II. Egy Fantasztikus Napon. Itt színvonalas előadások, beszélgetések, a Cherubion új logójának ünnepélyes leleplezése mellett mi is jó, szinte családias hangulatot keltettünk mind az ottlétünkkel, mind az előadásunkkal, amely arról szólt, miért is volt 2009 a Lidércfény éve. Azóta elmondhatjuk, hogy 2010 még inkább az volt.

A következő rendezvény, amelyre szeretettel vártak és hívtak bennünket, a Debrecenben megtartott Távoli Világok Arcai volt, április végén. Itt főleg a szerep- és társasjátékok kedvelői - tehát mi is – találhattak maguknak kellemes szórakozást, kikapcsolódást. Ám a rendezvényen több igen érdekes előadásra is sor került.

Ezután a Budapesten megrendezett Star Wars klubnapra látogattunk el májusban, ahol csak ámultunk, bámultunk. Élmény volt találkozni Vader nagyúrral, a rohamosztagosok egy csapatával, R2-D2-val, mandalori fejvadászokkal, s természetesen jó néhány jedi-vel. Persze erről beszámoltunk a májusi AKF-ben, amelyet szinte teljes egészében a Lucas világának szenteltünk.

A nyári hőséget két esemény is hűsítette a Lidércfény számára. Elsőként a július közepén, Budán megrendezett Szíriusz Scifi Napokon jártunk. Itt több érdekes, neves személlyel is találkoztunk személyesen, akik közül Fazekas Attila képregényrajzolót emelhetjük ki. Ezen a rendezvényen került sor elsőként a Lidércfény Pályázatok sorában személyes díjátadóra, amely után egy rövid kis előadást tartottunk, hol is tartunk éppen.

Másodikként a július végén, augusztus elején, rendhagyó módon Gyulán megtartott harmincadik HungaroCon-on vettünk részt, ahol fantasztikus élményekkel és ismerősökkel gazdagodtunk. Interjút készítettünk az első magyar űrhajóssal, Farkas Bertalannal, valamint a számtalan könyvet író és publikáló Nemere Istvánnal. Több alkotónk munkáját is felolvasták a Zsoldos Péter Díjra jelölt művek mellett, s a közönség szerint álltuk a sarat a kérdezz-felelek jellegű bemutatkozásunk során is.

Az ősz sem telt eseménytelenül, hiszen ismét képviseltettük magunkat a Star Wars Klubnapon, valamint ellátogattunk az I. Szegedi retró számítógép és videójáték kiállításra is.

Törődés az alkotóinkkal

Az idei év azért is volt rendhagyó, mert februárban elkezdtük leközölni az AKF-ben Gyenge István „Nicola” Kreatív Írásműhely című sorozatát, amellyel igyekeztünk segítséget nyújtani mind az alkotóinknak, mind azoknak, akik írásra adták a fejüket, ám nálunk (még) nem publikáltak.

Zárásként

Összességében az mondható el a 2010-es évről a Lidércfény szemszögét tekintve, hogy mindezidáig ez volt a legsikeresebb, amit magunk mögött hagytunk. Sok rendezvényre hívtak, s mentünk is, pályázatunk is igen népszerű volt, valamint új lehetőségekkel és segítséggel láttuk el alkotóinkat. A terveink közül sikerült az új fejlesztésű oldalt beüzemelnünk egy fődomain alatt. A többit (irodalmi estek, színielőadások, hangoskönyvek, konkrét filmek) idő, energia és egyéb erőforrások hiányában sajnos még mindig napolnunk kellett.

Egyvalami azért mégis alakul, mégpedig az e-book-os terv. Kitaláltuk ugyanis, hogy ha már nem jutunk előre a Zombibábfilmmel, hát dobunk egyet a világon, s néhány stabil és méltán népszerű alkotónk segítségével elkészítünk e-book formában egy novelláskötetet, amely a bábfilm alaptörténetére épül. A zombi apokalipszis helyszíne pedig nem más lesz, mint Simagöröngyös. A megjelenésre várhatóan jövő év első negyedévében kerül sor. Ám ez már egy másik történet...

Előző oldal Lidércfény HQ
Vélemények a műről (eddig 2 db)