Guns, Gúnyos és rózsás

Külvilág / Zenebona (949 katt) werewolf27
  2016.06.01.

Guns

Először

Pesten játszott a guns end destruction és a sniffiction! A főleg német / osztrák koncertjein taroló guns tribute, és a vegyesebb teljesen női felállású puskázunk és pusztítunk a művészmozi mellett lépett fel, a kétes hírnevű underground (a Magyar nothing) gondozásában. A nagyszerű zenei felhozatal mellett, kicsit sem mérsékelt italárak, 1200hufos belépő, az ex-roctogonos dj, egy rakadt kopasz állat, régi arc, na meg némi metallicás-slayeres fogadott minket. Szóval rock diszkó hajnalig, de most ne az ismertető színvonalat...

Na szóval, guns end destruction. Félelmetesen szar, szinte példátlanul fos, a guano apes blair air promóját gyakorló, de A TOKAJI KONCERTÉLMÉNYT vissza nem adó, már fogalmam sincs mit játszó női banda (oximoron) kicsit ezzel a tárcsázok, nem akkordot lefogok beállással próbál valami feledhetően kellemest tolni elénk, meg persze az úgyis összefutunk köv. héten beállassál (Tom van aki gyakrabban jár koncertre).

A második fellépő már kicsit érdekesebb: Guns tribute... Igazi ritkaság a hazai hallgatóság előtt. Szóval lemegy a greatest hits, jól ráéreznek, de valahogy mégsem az igazi, szinte csűrik, csavarják, de valahogy mégsem, pedig... Civil warnál az ember azt hinné már emelvény lesz, mint alice cooper brutal planetjénél, vagy Manson Antijánál, jól is állna nekik. Nincs estranged, meg semmi extra, panaszkodnak a magyar sörárakra (ők igenis sörreklámok, és szolidaritanak a rajongóikkal), és persze jó zenét hallgatnak. Szóval, ami befér a welcome the jungle és a paradise city közé.

Másodszor

Nincs nagyobb élmény egy újságíró életében, mint mikor a szerkesztő (telefonon vagy neten) jelentkezik, hogy itt a cikked, és ez meg az vele a gond. Nos, szóval az ember jobbára elég másnaposan, de minimum egy gyönyörű nővel az oldalán fel kell másnap és akkor írjon valamit.

Szóval kávé, cigi, olyan nyugatosan és akkor lássuk csak, jegyzetek: Tribute kavalkád, az elcseszett Zorall interjú, a kiss cikk egyre csak torlódó dolgok, és akkor legyen most egy olyan koncertnapló.

Valahogy olyan érzésem van, mintha a bennem rejlő spontán zsenialitás hiányában, inkább visszatekintenék a fellépőkre, mint ahogy ezt zeneileg ők is teszik némiképpen. A címadó zenekar, slash, axel rose, Duff és a többiek, nos némiképp előttem dobták össze a cuccukat, egy garázsból indultak és helyesen féltek vagy éppen nem féltek az aidstől ez felfogás értelezés kérdése asszem, és jó is ez, hiszen a föld azt hinné már túl van rajtuk, de hát előttünk tessék csak félni az ilyen interkontinentális tömeggyilkosoktól. Na de ha már nem volt szerzett belépőhiányos megbetegedésünk, akkor lássuk kik is léptek fel. Segít kicsit az a fránya világháló.

Nevük az első nagylemez az appetite for destruction után jött, kiállásuk színpadi habitusuk Glam a javából, dögösen, gyorsan, heavysen, a totális komforttal egyetemben, hiszen lehetünk olyan kényesek (ami kritikát szül… Látta valaki az új star wars-t) mint amilyennek mondjuk axel rose volt a legvadabb kritikákban beállítva. Tehát megelevenedik a zenei történelem, valóban hallhatjuk a dalokat (nem csak az untig ismételt felvételeket, valahogy mindig ez van, bármennyire is király lemezek), szóval a livin at let die.

Na de a tyúkok biztosan előbb voltak, tojás meg nem volt a történetben, szóval ponyvaregény? ja nem az pulf ez meg sniffy. Ha már csaj banda, akkor szóljon jól, a hangosítással semmi gond, a csajok vadócok és elemükben vannak, felcsendülnek a dalok, a saját szerzemények feldolgozások és mindazok, amiket megszokhattunk, de miért is más és jobb ez mint a többi (ha az egyáltalán). Hát az emberben még benne van a most jön valami nagyon tuti, ez is az, szóval szinte már fesztivál feeling alakul ki a közönség soraiban, és a szép számmal összegyűlt rajongók ördögvillába csapott öklei a kezekbe lendülnek. Segítenek ráhangolódni az estére? Vagy csak szimplán magukat adják elő, de remekül, amolyan semmi komoly azt zúzzunk mentalitással.

Harmadszor

Nah hát igen és még egy szempont, ilyen nagyon nincs, nem lesz, tehát ha mégis akkor érdemes, nem múltidézés, a két banda ritkán játszik együtt, olyasmi ez, mint az attitüd, ami a guns egyik lemezén hallható, ramones feldolgozás. Hát igen csak már nincs T. Ramones, aki a zp-ben tolmácsolhatná, nekünk mit is temetünk (Vaterázunk). Érdekes felállás, és a rock ipar háza táján megy minden magától, legalábbis úgy látszik, de ha jó a fülünk, előbb utóbb valószínűleg úgy is keresztezi utunkat valami itt felejtett hollywoodi rózsa, egy fantasztikus és elragadó négyes fogat, és az az igazi füstös klubhangulat, ami szerves része a rock kultúrának.

Előző oldal werewolf27