A Mennyei Förgeteg (Halhatatlan Lundkrevziwerür II.)

A jövő útjai / Novellák (1112 katt) Koi
  2015.05.13.

A Lundkrevziwerür megrázkódott az újabb impulzuslövedéktől, jobb főszárnya szétnyíródott a találattól. A bal főszárnyon ekkor szolgálták ki az egész Nodreharni Bolygóközösség leghíresebb, legsikeresebb ászpilótájának, Mitrenas Erlundnak a gépét. Már ismerte Antrevfrüh kapitány tervét. Támogatta. Oda is szólt az utolsó négy kiszolgálónak, akik életben maradtak.

- Teljes rakományt, póttartályokat, kiegészítő rakétát, gyorsítórakétát, mindent a gépre!
- Igenis, uram!

A gép, egy Zunahi R-75CA „Tranekri” igen gyorsan elkészült ahhoz képest, hogy ötöd akkora személyzet szolgálta ki, mint rendesen. Amint kész lett, el is startolt, a gyorsító rakéták nélkül.

A következő lövedék becsapódásával szétcincálta a bal szárny gépfogadóját, az utolsó kiszolgáló félholtan a kommunikációs gépbe suttogott.

- Elindult a Mennyei Förgeteg… - majd a lelke elszakadt testétől és kettéhasadt testtel összeroskadt.

A Kharkarod birodalmi csatacirkáló egy újabb ütegnyi lövedéket eresztett az ásatag nodreharni hajó felé.

Most mind meghaltok – gondolta magában kapitánya, majd hangosan felnevetett.

- Ezek a csótányfajzatok aztán kapnak a képükre… - majd a szirénát meghallva felnézett és teljesen elakadt a szava.

A nodreharni gépe volt az, ezerkétszáz kilométerrel a kisbolygónyi cirkáló irányítótornya fölött.

Mitrenas fejére kötötte a csata-kendőt. Tisztelegni akart a jukuhenuni-krentirini háborúban elesett ősei és az Elevenszén Üstökös Különleges Támadó Egység emlékezete előtt. Most viszont nem csak országa, hanem egész bolygója veszélybe került. Bedöntötte gépét, és rákapcsolt az eddig csak helyet pazarló gyorsítókra. A gép sebessége másfélszeresére, a fénysebesség 75%-ára ugrott fel. A vezérsíkok berezonáltak, a két pár főszárny hajladozni kezdett a rengeteg rakétától és bombától.

A birodalmi légvédelmi tüzérek lézer-gépágyúi felzümmögtek, a lövedékek sorra sorjáztak el a veszettül közeledő repülő bombára. De valahogy sosem találták el, a Tranekri mindig ki tudott térni a lézereső pusztítása elől.

- Gyorsan már, kitérő manőver! – ordított fel a kétségbeesett kapitány.

A Kharkarod oldalrakétái felsüvöltöttek, és lassan jobb felé nyomták a hatalmas űrjárművet. A repülőhal alakú űrvadászgép azonban könnyedén követte az irányváltozást. Már csak 675 földi kilométer választotta el Mitrenast és a Birodalmi Hetedik Flotta utolsó hajóját. A Tranekri eddig minden lövést sikeresen kikerült, de aztán egy mégis csak eltalálta. Az az egy lövedék pont a pilótafülke mögötti fő vertikális kormánylapot szakította le. A gép dugóhúzóba került és füstcsóvát kezdett maga után húzni. Még 450 kilométer.

Mitrenas az ájulás küszöbén még rá tudott tekinteni öccse képére, majd kábultságát legyűrve felordított.

- NODREHARNÉRT!

A Tranekri becsapódott…

A cirkáló három darabra robbant…

Előző oldal Koi