Az író álma

Szépirodalom / Abszurd (925 katt) Jártó Róza
  2015.01.01.

- Elkészült! - szólott az író, mikor az új regényének az utolsó sorát is leírta. Csak ült, csak ült ott a monitor előtt, és jó érzésű mosollyal a szája-szélén olvasgatni kezdte a NAGY művet.

– Minden betűje, minden sora tökéletes – gondolta. – Minden ott van, ahova szántam.

Ez az írás lesz az évszázad nagy durranása!

Mindenhova felteszi a neten, ahol csak foglalkoznak irodalommal. Vagy azért, mert ott olvassák a hozzá hasonlók, vagy azért, mert értékesítik a könyveket. A lényeg, hogy aki egyszer beleolvas, nem fogja tudni abbahagyni az olvasást. Elejében csak dicsérik, aztán lesznek, akik kritizálni is fogják. De a többség csak rajongani fog ezért a könyvért!

"…Üljünk le bátran a számítógép elé! Merjünk szörfözni az oldalakon! Keressünk barátokat! Olvassuk a híreket, találjunk rá az irodalmi oldalakra…"

Csodás sorok!

Ahogy ezt elolvassa valaki – bárki –, ellenállhatatlan erőt fog érezni, hogy a többi százötven oldalt is elolvassa. Ebbe a pár sorba’ csak úgy süt az egyszerűség, és mégis a nagyszerűség érzését váltja ki mindenkiben.

A vágyat, hogy birtokolják ezt a könyvet.

A kiadók majd versenyezni fognak azért, hogy kiadhassák ezt a remeket. Sőt! Titokban még ajánlatokat is tesznek neki, átvállalva a költségek nagy részét, vagy mindet. És lesz, aki ezen felül még fizetne is, csakhogy ő adhassa ki, csakhogy az ő neve, logója legyen a könyvben feltüntetve. A terjesztők meg egyenesen az 53%-os árrésükről mondanak le, csakhogy ők kapják a könyv forgalmazásának jogát.

És az emberek meg… a könyvüzletek előtt hosszú, tömött sorokban sorjáznak majd a pulthoz, hogy megvéve ezt a páratlan alkotást, mármint a saját tulajdonukkal, ajkukon átszellemült mosollyal megtérjenek otthonukba, hogy újra – és újra – olvashassák e csodás sorokat...

… – gondolta az író, és az álmodozás rózsaszín ködfátylán átnyúlva a számítógépen a DEL gombot nyomta meg…

Előző oldal Jártó Róza